Transformers War for Cybertron recensie op Netflix BelgiëTransformers: War for Cybertron – Siege ***

Bedenkers: James Barbatano & Drew Hopper (The Dog Stars)

Met de stemmen van Jason Marnocha, Jake Foushee, Joe Zieja, Linsay Rousseau, Frank Todaro, Bill Rogers, Keith Silverstein, Edward Bosco, Todd Haberkorn, Mark Whitten,…

Speeltijd: 6 afleveringen / 22 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van Saint Seiya: Knights of the Zodiac.

Het verhaal: In deze ontstaansgeschiedenis van het universum van de Transformers staan twee leiders op als de Autobots en Decepticons hun planeet verwoesten in een wrede burgeroorlog.

Optimus Prime in Transformers War for Cybertron recensie op Netflix België

Ons verdict: De 80ies kids onder ons zullen het zich nog wel herinneren. De vele cartoons op televisie van De Transformers met Autobots & Deceptions die we daarna met alle plezier in onze speelgoeddozen aan flarden speelden en een nieuwe reeks gingen halen bij de Christiaensen na veel zeuren bij de ouders. De speelgoedfranchise van Hasbro heeft zich inmiddels stevig ontwikkeld met heel wat actievolle & knalharde blockbusters, maar ook op het vlak van cartoons stond het nooit stil. Nu krijgt de franchise een lancering op Netflix met een nieuwe anime-reeks die bestaat uit 3 seizoenen. Het 1ste deel, Siege, met zijn 6 afleveringen is sinds vandaag te zien op Netflix België.

Bumblebee in Transformers War for Cybertron recensie op Netflix België

Transformers: War of Cybertron lijdt weliswaar aan hetzelfde probleem dan een andere cartoon uit het verleden die ook exclusief te streamen is op Netflix: Saint Seiya: Knights of the Zodiac. Het heeft eindeloos veel & veel eindeloze dialogen, is traag in zijn opbouw en gaat opnieuw kort door de bocht in 6 afleveringen per seizoentje zonder al teveel actie in de plaats. Die is steeds aanwezig in elke aflevering, maar toch wel heel kort voor een Transformers-reeks. De anime is weliswaar van topniveau met het digitaal tekenwerk van Autobots zoals Optimus Prime, Bumblebee, Wheeljack, Elita-1, Ratchet en Deceptions zoals Magetron, Starscream, Jetfire, Shockwave, Impactor die om te likkenbaarden is. Ook introduceren de makers wat nieuwe & legendarische personages die we nog niet zagen in grote blockbusters, maar het feit dat de makers opnieuw het Allspark-plot boven halen, is misschien onvermijdelijk maar mocht gerust wat creatiever zijn. Tot slot komt Transformers: War for Cybertron tot een mooi einde, zowel creatief als actievol.

Kortom, Netflix’ versie van Transformers: War for Cybertron start in mineur, maar komt goed tot zijn einden met fans die aan hun trekken zullen komen. Nu beschikbaar op Netflix België.