The Mechanic review

The Mechanic ****

Regie: Simon West (Con Air)

Met: Jason Statham, Ben Foster, Tony Goldwyn, Donald Sutherland

Speelduur: 90′

Ga kijken vanaf 6 april als je houdt van ouderwetse actieknallers en Jason Statham in reetschoppende modus.

Het verhaal: Arthur Bishop is een professionele huurmoordenaar die een pupil onder zijn hoede neemt, die een zeer nauw betrokken is bij één van zijn recente opdrachten … .

Ons verdict: Vergeet Vin Diesel en Dwayne Johnson (alhoewel beiden ook opnieuw goed bezig zijn), er is maar één acteur die de voorbije 10 jaar consistent bewijst dat actiehelden pur sang nog bestaan in de 21ste eeuw, Jason Statham. Ook in het geweldige The Mechanic toont de gespierde Brit zich weer van zijn stoerste zelf als keiharde huurmoordenaar. Hij maait vakkundig de enige na de andere slechterik omver, op de meest originele manieren, en vergeet daarbij ook niet om nog een beetje te acteren. Statham krijgt deze keer uitstekend weerwerk van Ben Foster, een karakteracteur die nu ook bewijst als actieheld overeind te blijven. Wie echter het meest verrast is regisseur Simon West die bijna 15 (!) jaar na Con Air eindelijk nog eens uitpakt met een actieknaller van formaat, en de veelvuldige geweldscènes snedig in beeld brengt, en -met dank aan de verdiende R-rating- het bloed niet schuwt (zonder ergens over-the-top te gaan à la Machete). The Mechanic is bovendien opgebouwd rond een simpel, maar degelijk verhaal, met geloofwaardige plottwists, en -hou je vast- karaktertekening van de personages van vlees en bloed. In wat tot op heden een vrij mager filmjaar was, schittert The Mechanic des te meer. Ga dat zien!

Bekijk alvast de heerlijke red band trailer: