Zombie Strippers DVD review

DVD coverZombie Strippers ****

Regie: Jay Lee

Met: Robert Englund, Roxy Saint, Penny Drake, Jenna Jameson

Speelduur: 90 min.

Heerlijke horrorkomedie, vol geslaagde politieke satire en over-the-top ‘blood & guts’!

Vergelijk prijzen van Zombie Strippers bij Kelkoo!

Het verhaal: In de nabije toekomst laat een geschifte wetenschapper een gevaarlijk chemisch virus los in een geheime overheidsinstantie in het conservatieve stadjes Sartre, Nebraska. Enkele soldaten moeten de dreiging proberen in de dijken. Wanneer één van de soldaten ten prooi valt aan de bloeddorstige zombies is het hek van de dam! Hij ontsnapt en komt terecht in een groezelige lokale stripclub. Het virus infecteert eerst de ‘kattige’ stripster Kat (Jenna Jameson), die hierdoor verandert in een vleesetende “Zombie Stripper” die er wonderwel in slaagt om het publiek op te geilen met haar spectaculaire dansbewegingen. Ze wordt dé absolute ster van de club en de gladde uitbater Ian (Robert Englund) ziet zijn tentje uitgroeien tot een immens succes. De overige meiden zijn natuurlijk verschrikkelijk jaloers op het succes van Kat en de verleiding om ook te veranderen in een zombie is heel groot…

Ons verdict: Hoewel het mixen van horror en komedie al vaak gebeurd is in het verleden, zijn de klassiekers in dit subgenre op één hand te tellen. Het is gewoon niet makkelijk om de juiste dosering te vinden tussen humor en horror, zonder dat je het doelpubliek van beide genres vervreemd. Talentvolle en vooral dappere jonge filmmakers als Tim Sullivan (2001 Maniacs), Jonathan King (Black Sheep) en Andrew Currie (Fido) deden een elk een goed ontvangen gooi maar van échte classics kan je hier niet spreken. Dit is zonder twijfel eveneens niet het geval bij Jay Slater’s Zombie Strippers, maar dat neemt niet weg dat de prent met duidelijk veel plezier en enthousiasme gemaakt is. De film is snedig en dynamisch ingeblikt door de lowbudget cineast en het voelt nergens aan als een goedkope direct-to-DVD productie. Het productie design, de belichting en het camerawerk is puik en de speciale effecten horen bij het betere werk dat we ooit gezien hebben! Geen doorzichtig computerwerk, maar allemaal door en door vakmanschap met behulp van oldstyle latex en nepbloed. Zombie Strippers is dan ook heerlijk goor en bloederig, die perfect past in het kader van geslaagde satire en goedgeplaatste gitzwarte humor. Robert Englund is uitstekend gecast als de ‘sleazy’ uitbater, die met afgestreken gezicht hilarische dialogen ten berde brengt. Pornoster Jenna Jameson is eveneens goed op dreef als de bitch van dienst, die veranderd in een bloeddorstige zombie. Ze slaagt er in om de kijker op te winden met haar spectaculaire voluptueuze vormen, maar tegelijk ook te doen schuddebuiken en een koude rilling van je rug te doen lopen. De rest van de cast bevat eerder nobele onbekende en B-acteurs, maar dat neemt niet weg dat iedereen zo goed zijn best doet – mede omdat iedereen perfect weet met wat voor materiaal ze bezig zijn. Zombie Strippers zal naar alle waarschijnlijkheid niet echt uitgroeien tot een onsterfelijke klassieker zoals pakweg The Fearless Vampire Killers (’67), Army Of Darkness (’92) of Shaun Of The Dead (2004), maar dat neemt niet weg dat het eindresultaat een heerlijk gore en amusante rit in een filmische achtbaan is, die vooral liefhebbers van splatter, gore en cult zal weten te bekoren.

De DVD: Het anamorfische 2.35:1-beeld is scherp, met levendige kleuren en een goed detail. Contrast is eveneens prima en het beeld is vrij van noemenswaardige oneffenheden. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt behoorlijk, met een goede volle weergave van muziek en geluidseffecten. De dialogen klinken helder en zijn gedurende heel de filmlengte goed te verstaan. Alleen had de track iets meer ambiance en laag kunnen gebruiken voor in de actiegerichte sequenties. Er zijn gelukkig wel een heleboel extra’s aanwezig. De aftrap wordt gegeven door een commentaartrack ingesproken door regisseur Jay Slater en acteurs Robert Englund, Jenna Jameson en Joey Medina. Het geheel is een gemoedelijke en enthousiaste track, met een boel humor en anekdotes over het maken van de prent. Er is bovendien bijna veertig (!) minuten aan alternatieve, uitgebreide en weggeknipte scènes aanwezig, voorzien van optionele commentaar door Slater en Englund. Er zitten enkele coole extra ‘blood & guts’-scènes bij en ook de rest is de moeite om eens te bekijken. Indien je nog meer te weten wil komen van hoe de film tot stand kwam voegde Sony Pictures twee beknopte ‘Making of’-featurettes toe die – uiteraard – handelen over het maken van Zombie Strippers, maar ook de casting, de speciale effecten en de kostuums. Een resem bioscooptrailers sluit het geheel af. Kortom, een must voor de horror- en cultfans!

Bekijk hier de trailer:

4 thoughts on “Zombie Strippers DVD review”

1. heel erg grappig hoor die ene foto die is gewoon heel erg flauw mij kan niks nog bang maken…en weet je waarom?nou ik heb mijn bomma NAAKT gezien niks maakt mij nu nog bang!!!