Wiseguy: Seizoen 1 – Part One DVD review

DVDWiseguy ****

Regie: diversen

Met: Jonathan Banks, Ken Wahl, Ray Sharkey, Jim Byrnes

Speelduur: 593′

De populaire jaren tachtig serie nu ook op DVD!

Het verhaal: FBI-agent Vinnie Terranova (Ken Wahl) gaat undercover bij de georganiseerde misdaad in New Jersey. Al snel wordt hij opgenomen in de bende van Sonny Steelgrave (Ray Sharkey), die hem na verloop van tijd beschouwt als een broer. De vriendschap met Sonny brengt Vinnie in een gevaarlijke positie en de minste fout kan zijn dood betekenen. Slechts enkele mensen zijn op de hoogte van Vinnie s undercover-werk. Kan hij zijn ware identiteit verborgen houden en Sonny ten val brengen?

Episodes (netjes verdeelt over vier schijfjes):

1. Pilot
  2. New Blood
  3. Loose Canon
  4. Birthday Surprise
  5. One On One
  6. Prodigal Son
  7. A Deal’s A Deal
  8. The Marriage Of Heaven And Hell
  9. No One Gets Out Of Here Alive
  10. Last Rites For Lucci

Ons verdict: Aaaaah de gouden jaren tachtig! Een tijd waar legendarische feuilletons als Magnum P.I., Airwolf, The A-Team, Knight Rider, MacGuyver en Wiseguy ons elke week weer in de ban hielden. Veel van deze series wisten de tand des tijds niet zo goed te doorstaan, maar met Wiseguy was het toch een zeer fijn weerzien! Niet alleen staat de serie zelfs in onze donkere moderne tijden nog steeds als een huis, bovendien valt het op dat de serie echt puik geschreven is. Het acteerwerk is prima, met enkele bekende televisiegezichten. Het tempo ligt natuurlijk allemaal iets lager dan de flitsende, bijna epische televsieproducten van tegenwoordig en sommige mensen zullen hun tanden stuk bijten op de typische jaren tachtig sfeer. Maar éénmaal u hier voorbij kan kijken, staat u op het punt om een prima gangsterserie te ontdekken!

De DVD: De vier glimmende schijfjes zitten netjes verpakt in een luxe steelbook verpakking. Ondanks de serie al behoorlijk oud is, valt er weinig te klagen over de beeldkwaliteit. Het originele 1.33:1-beeld oogt voldoende strak, met een goed contrast en natuurlijke kleuren. Buiten één opvallende fout, blijven oneffenheden eveneens binnen de perken. Op audiogebied is er een helder klinkende Engelstalige 2.0-track aanwezig. Bonusgewijs voegde DFW twee episodes toe van het derde seizoen.

Bekijk hier een promo, mét Kevin Spacey:

2 thoughts on “Wiseguy: Seizoen 1 – Part One DVD review”

1. Het is goed om weten dat deze serie, waar ik als relatief klein ‘manneken’, van genoot, nog standhoudt voor volwassen ogen die gewend zijn geraakt aan buitenaardse kwaliteit als The Sopranos.