Patser recensie door Adil El Arbi & Bilall Fallah

Regie: Adil El Arbi & Bilall Fallah (IMAGE, BLACK)

Met Matteo Simoni, Nora Gharib, Said Boumazoughe, Junes Lazaar, Jeroen Perceval, Gene Bervoets, Axel Daeseleire,  Nabil Mallat, Ali B, Hans Royaards, Dimitri Vegas & Like Mike,…

Speeltijd: 125′

Ga kijken als je hield van BLACK.

Het verhaal: 4 Marrokaanse vrienden van op’t Kiel ontketenen een bendeoorlog rond drugs in Antwerpen & Amsterdam die zelfs tot in Colombia reikt.

De cast van Patser met Matteo Simoni aan kop

Ons verdict: Adil El Arbi & Bilall Fallah zijn goed bezig. Niet alleen maakten ze met BLACK al een voortreffelijke Belgische film, met Snowfall & de nieuwe Beverly Hills Cop reiken hun talenten tot Hollywood. De trailer van hun 3de langspeelfilm Patser schoot al flitsend vol neonlicht op verschillende schermen online & offline en kent nu al een ongeziene buzz mede dankzij het gerucht dat de Haven van Antwerpen misschien wel de cocaïne-hoofdstad van Europa is. Lost Patser de verwachtingen in?

Het antwoord is JA! De speelse maar ervaren stijl waarvoor Adil El Arbi & Bilall Fallah gekend zijn, wordt met Patser verder gezet. Hoewel Patser misschien wel een tikkeltje te lang is en wat echt Antwaarps Marrokaans mist, heeft het alles te bieden wat een goede Vlaamse film moet zijn: Vette dialogen, noemenswaardige acteerprestaties door onze drarries van dienst (Matteo Simoni, Nora Gharib, Said Boumazoughe, Junes Lazaar), goede humor en nostalgie uit de jaren ’90. Eat that, FC De Kampioenen! Ook mist het niet aan controverse met de eerste orgie in de Vlaamse filmgeschiedenis hoewel het in onze ogen allemaal vrij politiek correct blijft. Tot slot heeft Patser nog een knalscherp scenario met een excellent einde.

Kortom, met Patser leveren Adil & Bilall een solide opvolger op van BLACK. Next level sh*t, gasten!

41star1star1star1stargray