Luke Cage S2 recensie op Netflix België

Luke Cage S2 recensie op Netflix BelgiëLuke Cage S2 ****

Bedenker: Cheo Hodari Coker (Luke Cage, Creed II)

Met Mike Colter, Simone Missick, Rosario Dawson, Theo Rossi, Alfre Woodard, Mustafa Shakir, Ron Cephas Jones, Gabrielle Dennis, Jessica Henwick, Reg E. Cathey,…

Speeltijd: 13 afleveringen / 1 uur per aflevering

Ga kijken als je hield van The Defenders & het vorige seizoen van Luke Cage.

Het verhaal: Luke Cage moet omgaan met zijn nieuwe status in Harlem als superheld en beroemdheid, terwijl hij nieuwe dreigingen snel met geweld de kiem wil insmoren. Inmiddels komt Misty Knight terug bij de politie na haar ongeval in The Defenders.

Ons verdict: Als Jessica Jones S2 de nieuwste aftrap betekende voor de Marvel-series op Netflix na The Defenders en het ijzersterke The Punisher, dan voorspelt dit niks goed voor de franchise. Netflix laat zich vooral vangen aan de kijkcijfers van het sterke Daredevil en proberen daarom vaak de ene na de andere Marvel-serie dezelfde vibe te geven met als gevolg een Iron Fist of Jessica Jones S2 gereduceerd worden tot een magere kopie van de populairste superheld van The Defenders-hoop.

Luke Cage S2 recensie op Netflix België

Luke Cage brengt al een geluk een nieuwe wind, want bedenker Cheo Hodari Coker blijft trouw aan het originele idee wat hij wilde verwezenlijken met Luke Cage en geeft de zwarte superheld zijn Harlem swag. De muziekprestaties van Gary Clark Jr., Stephen Marley & Christone “Kingfish” Ingram helpen ook aan de Afro-Amerikaanse sfeer in Luke Cage S2 en doen zelfs terugdenken aan het sterke Twin Peaks. Netflix is ook niet bang om zijn troeven uit The Defenders-franchise te spelen met heerlijke gastrollen van o.m. Rosario Dawson, Finn Jones, Elden Henson & Jessica Henwick, maar dit 2de seizoen van Luke Cage haalt toch opnieuw hetzelfde idee boven als Jessica Jones S2: de sidekick laten groeien tot een groter personage. Luke Cage S2 kan evengoed een serie zijn over Misty Knight die haar ware identiteit met bionische arm terugvindt, net zoals Trish Walker zichzelf ontdekt als Hellcat in Jessica Jones S2. Mustafa Shakir is als Bushmaster op zich geen betere vijand voor Luke Cage dan Diamondback & Cottonmouth, maar zijn prestatie is samen met deze van Gabrielle Dennis als Nightshade, Thomas Q. Jones als Comanche uniek & fris. Al een geluk zijn er Theo Rossi als Shades & Alfre Woodard als Black Mariah om de continuïteit te behouden en referenties naar Cockroach & Piranha zullen comic book fans ook geweldig vinden. Tot slot heeft dit 2de seizoen van Luke Cage een ander dynamiek als zijn voorganger met een trage start die als een crescendo tot aflevering 7 opbouwt. Naar ons gevoel een verbetering tegenover de voorganger die het op hetzelfde niveau zet als Legion S2.

Kortom, Luke Cage S2 voelt beter aan als zijn voorganger en moet als voorbeeld dienen van waar Marvel naartoe moet met de hele Defenders-franchise. Watch that shizzle!