It’s Complicated review

itscomplicatedpic_PosterIt’s Complicated***

Regie: Nancy Meyers (Something’s gotta give***)

Met: Meryl Streep, Alec Baldwin, Steve Martin

Speelduur: 120′

Ga kijken als je houdt van de betere romcom voor en door volwassenen.

Het verhaal: Jane is een gescheiden moeder van 3 volwassen kinderen die stilaan het nest verlaten. De laatste 10 jaar was het zeer stil op romantisch vlak en hield ze zich vooral bezig met het runnen van een succesvolle brasserie. Maar wanneer in één week tijd zowel haar ex-man en een nieuwe vriend in haar leven opduiken, wordt het zeer ‘ingewikkeld’ … .

its-complicated

Ons verdict: Je zou het ons niet nageven, maar soms, heel soms, zijn wij bij MoviePulp wel te porren voor de betere chickflick. Een grootmeesteres van het genre, Nancy Meyers (zie ook What Women Want***), stelt opnieuw niet teleur. Jazeker, ook deze It’s Complicated heeft net als Meyers’ vorige films de nodige minpunten: de te lange speelduur (dit soort filmpjes zou echt bij wet het anderhalf uur niet mogen overschrijden) en vooral de perfide setting in een rijkeluismilieu, voorgesteld alsof elke Amerikaan leeft zoals god in Frankrijk. Maar daartegenover staat een snedig verhaal dat romantiek en humor op fijne wijze met elkaar vermengt zonder ooit echt klef te worden. Ook wordt de vrouwelijke hysterie die zowat elke film in dit genre kenmerkt sinds het succes van Sex and the City tot een minimum beperkt. Maar bovenal kon Meyers, net als in haar voorgaande films, alweer beroep doen op een scharre klasbakken in de cast. Streep (wat een straffe, veelzijdige actrice blijft dit toch), Martin (die bewijst dat hij ook in een ‘serieuze’ rol overeind blijft) en Baldwin (in een geweldige, iets meer kwestbare variant op zijn onvergetelijk personage uit 30 Rock****), allemaal acteren ze op de toppen van hun tenen, en verheffen ze, wat in essentie een VijfTV-film is, tot net dat ietsje meer. Kortom: ik zou er zeker niet meteen voor naar de bioscoop hollen. Maar wie binnen enkele maanden op zoek is naar een geschenk voor zijn vriendin/vrouw/moeder/schoonmoeder (schrappen wat niet past) kan het véél slechter treffen dan de DVD van deze It’s Complicated.

One thought on “It’s Complicated review”

1. Moet naart schijnt een hilarische scene in zitten mee die laptop da Baldwin in zenen blote rond de kamer stapt :-) Ga ik dus echt eens moeten bekijken!