The Magic of Belle Isle DVD review

The Magic of Belle Isle***1/2

Regie: Rob Reiner

Met: Morgan Freeman, Virginia Madsen, Madeline Carroll, Emma Fuhrmann, Kenan Thompson, Fred Willard, Kevin Pollak

Speelduur: 109′

Charmante feelgoodfilm van de maker van The Bucket List. Vanaf 24 januari 2013 op DVD.

Het verhaal: Monte Wildhorn (Morgan Freeman) is een alcoholistische schrijver in een rolstoel die tegen wil en dank naar een plattelandsdorp verhuist. Daar raakt de verbitterde man bevriend met een alleenstaande moeder (Virginia Madsen) en haar drie kinderen. Zij helpen hem zijn passie voor het schrijven weer terug te vinden…

Ons verdict: Enkele jaren geleden was ik geweldig onder de indruk van The Bucket List van Rob Reiner. De talentvolle verhalenverteller is nu terug met een nieuwe feelgoodfilm, met opnieuw Morgan Freeman in de hoofdrol. Het verhaal heeft de basis dat je al vaker in dergelijk soort prent gezien hebt (zoals pakwerg Finding Forrester), maar het zijn de ge-wel-dige vertolkingen van Freeman en Madsen die de prent tot iets unieks maken. De twee hebben ondanks hun leeftijd best wat chemie samen en het is een absoluut plezier om deze twee vakmensen bezig te zien. Madsen straalt bovendien zoals nooit tevoren. Ook de drie kinderen en een resem bekende karakteracteurs in interessante bijrollen, stellen nergens teleur. The Magic of Belle Isle is niet zo emotioneel sterk en pakkend als het eerder vermelde The Bucket List, maar toch kan ik deze prent alleen maar aanbevelen. Het is een mooi gedoseerde mix tussen drama, humor en romantiek geworden die de kijker achterlaat met een warm gevoel van binnen.

De DVD: Het anamorfische 2.35:1-beeld ziet er goed uit, met heldere en levendige kleuren en een prima contrast. Het beeld is verder mooi scherp, met een strak zwartniveau. De gebruikte filmprint is uiteraard vrij van vuiltjes en digitale compressiefoutjes vormen ook geen probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt uitstekend. De focus is eerder op de voorste kanalen gericht, met heldere en steevast verstaanbare dialogen. De subtiele omgevingsgeluiden zijn netjes geplaatst en de aanwezig filmmuziek zorgt voor een mooi geluidsbeeld. Ruis of storingen in het geluid heb ik niet direct waargenomen. Er is eveneens een iets ruimer klinkende DTS-track aanwezig. Noemenswaardige extra features zijn helaas niet aanwezig.

Kijk zeker ook eens naar de bioscooptrailer: