Franchise: streamingdiensten

BREAKING: Netflix neemt HBO Max over voor 71 miljard euro

Netflix heeft aangekondigd dat het een deal van 83 miljard dollar of 71 miljoen euro heeft bereikt waarbij Warner Bros. Discovery (WBD) zijn film- & televisiestudio’s, maar ook streamingdienst HBO Max aan Netflix zal verkopen. De aankondiging schudde Hollywood op en verstoorde de verwachtingen over de volgende stappen voor Warner Bros. Discovery, dat tevens het moederbedrijf van CNN is. Warner Bros. bezit franchises zoals Harry Potter & Game of Thrones, evenals de populaire streamingdienst HBO Max.

Lees verder BREAKING: Netflix neemt HBO Max over voor 71 miljard euro

Streamingdiensten blijven stagneren in België, HBO Max brengt amper soelaas

Actief streaminggedrag van de Vlaming volgens de digimeter 2024

MoviePulpers, benieuwd naar een overzicht van het gebruik van streamingdiensten in België? Zo’n 57% van de Vlamingen in België heeft toegang tot minstens één betalend streamingabonnement volgens de digimeter 2024 en daarbij stagneert het zogenaamde SVOD-bereik in Vlaanderen sinds 2022 bij bijna 6 op 10 Vlamingen. Bijna alle Vlamingen die een betalend abonnement bezitten, zijn weliswaar actief gebruiker van die platformen, maar zowel in termen van bereik als het engagement noteren we nauwelijks nog verdere groei. Met wekelijks 47% (-2) &  dagelijks 19% (+1) gebruikers ligt het engagement met SVOD (=Netflix, Disney Plus, Streamz, Prime Video, HBO Max,…) wel nog steeds beduidend hoger dan BVOD (= VRT Max, VTM Go, GoPlay). Qua marktaandeel blijven de verhoudingen gerespecteerd en quasi ongewijzigd: tegenover de helft van de Vlamingen (47%, -1) die Netflix heeft, is dat respectievelijk 19% (-2), 16% (+1) en 11% (+2) voor Disney Plus, Streamz & Amazon Prime Video. Nieuwkomer HBO Max België tikt in Vlaanderen af op 4% wat ongeveer hetzelfde is als Apple TV Plus. Bijna 1/3de van de Vlamingen (29%, +2) heeft toegang tot 2 of meer abonnementen en gebruikt deze ook.

Lees verder Streamingdiensten blijven stagneren in België, HBO Max brengt amper soelaas

Streamingdienst Viaplay lanceert in België op Prime Video via Prime Video Channels op 25 februari 2025

Streamingdienst Viaplay lanceert in Belgie? op Prime Video via Prime Video Channels op 25 februari 2025MoviePulpers, voor onze Noorderburen is het wel bekend, maar voor ons is het nieuw: Viaplay. Dat is een nieuwe streamingdienst die we vanaf vandaag in huis kunnen halen via Amazon Prime Video. Belgische Prime Video-klanten kunnen met een aanvullend abonnement op het Viaplay-kanaal genieten van de beste Europese en Scandinavische series en films, allemaal op één plek. Na succesvolle lanceringen in de VS, VK, Duitsland & Polen breidt Viaplay Content Distribution zijn distributie van de Viaplay streamingdienst verder uit met de lancering in België als aanvullend abonnement op Prime Video via Prime Video Channels. Abonnees krijgen eenvoudig toegang tot een hoogwaardige selectie van bekroonde en onmisbare Scandinavische en Europese series en films. Daarnaast zal Viaplay exclusief de langverwachte Nederlandse true crime-dramaserie The Hunt en een intieme documentaire over de iconische acteur Rutger Hauer, Like Tears in Rain, in maart uitbrengen.

Lees verder Streamingdienst Viaplay lanceert in België op Prime Video via Prime Video Channels op 25 februari 2025

Het verschil tussen kabel en streaming in Nederland: wat is beter?

Het verschil tussen kabel en streaming in Nederland: wat is beter?

Er is niets fijner dan een avondje op de bank met een leuke serie of een goede film. Tv kijken is nu al lang niet meer wat het vroeger was. Steeds meer mensen kiezen voor streaming ten opzichte van kabeltelevisie. Maar wat zijn nou precies de verschillen tussen kabel en streaming? En wat is de beste keuze voor jou? Dat gaan we in deze blog eens even haarfijn uitzoeken. Ben je er klaar voor? Lees dan maar snel verder!

Lees verder Het verschil tussen kabel en streaming in Nederland: wat is beter?

Disney Plus is eindelijk winstgevend met 117,6 miljoen gebruikers wereldwijd (zonder India)

Disney Plus 2024 logo

The Walt Disney Company heeft met Disney Plus nog maar net een rebranding achter de rug en het heeft weer goed nieuws. De eerste kwartaalcijfers van 2024 zijn immers binnen en die zorgen voor cijfers in het groen voor de streamingdiensten in combinatie met lineaire TV. Enkel ESPN+ blijft achterop hinkelen. Disney Plus is daarbij de 2 streamingdienst die winst maakt na Netflix.

Lees verder Disney Plus is eindelijk winstgevend met 117,6 miljoen gebruikers wereldwijd (zonder India)

Streamz gaat zijn prijzen indexeren vanaf april 2024

Streamz logo roos

Volgens VRT gaat Streamz, de Vlaamse streamingdienst van DPG Media & Telenet, de prijzen van zijn premium-abonnementen verhogen met enkele euro’s per maand. Streamz reageert daarbij op de dagelijkse kosten die verhoogd zijn sinds de inflatie door o.m. de oorlog in Oekraïne & Rusland.  Tot en met 10 april 2024 kan je nog wel een jaarabonnement aangaan en profiteren van het huidige tarief. 

Lees verder Streamz gaat zijn prijzen indexeren vanaf april 2024

Paramount Plus België gaat vanaf 22 december 2023 van start in België dankzij Streamz

Paramount Plus logo

Streamers, exit HBO Max België, hallo Paramount Plus op Streamz! Officieel duurt het nog tot 2024 dat Streamz de bibliotheek van HBO Max mag gebruiken, maar toch bereidt het zich voor om meer titels van Paramount Plus toe te voegen zoals eerder aangekondigd. Na Halo zien we nu ook dat er een heleboel nieuwe titels van Paramount Plus zoals 1923 met Harrison Ford, de revival van Frasier, Rian Johnson’s Poker Face S1 met Natasha Lyonne, Rabbit Hole S1 met Kiefer Sutherland & 2 seizoenen van Star Trek: Strange New Worlds maar ook klassiekers Twin Peaks, Deadwood & The Affair en kindercontent zoals Blaze, Dora the Explorer & Paw Patrol naar Streamz komen op 22 december 2023. Lees verder Paramount Plus België gaat vanaf 22 december 2023 van start in België dankzij Streamz

Streamingmoeheid zet rem op cord cutting in Vlaanderen

Streamingmoeheid zet rem op cordcutting in Vlaanderen© DALL-E in ChatGPT van OpenAI

Zijn de gouden jaren van streamingdiensten voorbij, streamers? Dat blijkt alleszins in nieuwe onderzoek van de IMEC digimeter 2022, gezien de resultaten van vorig jaar zich niet lijken verder te zetten. Na een indrukwekkende toename vorig jaar van 10%, blijkt cord cutting – het opzeggen van een kabelabonnement – zich dit jaar niet verder door te zetten. 78% van de Vlamingen heeft immers thuis digitale tv en dat blijkt geen stijging te zijn. Zo heeft dus de oorlog tussen Oekraïne & Rusland duidelijk zijn spoor gelaten op het Belgische streaminglandschap.

Lees verder Streamingmoeheid zet rem op cord cutting in Vlaanderen

Streamz gaat algemene samenwerking aan met Paramount Plus om content van HBO Max te vervangen

Er is veel in beweging de laatste dagen in Belgische streaminglandschap, MoviePulpers! Vorige week kondigde HBO Max België nog zijn introductie in 2024 samen met Discovery Plus, deze week bevestigt het Vlaamse Streamz meer & meer dat hun wegen scheiden. Streamz & Paramount Global Content Distribution hebben nl. een nieuwe licentie overeenkomst afgesloten voor 2024 en brengt zo de series van Paramount Pictures, CBS Studios & SHOWTIME naar de Vlaamse streamer.

Lees verder Streamz gaat algemene samenwerking aan met Paramount Plus om content van HBO Max te vervangen

Streamz volgt Disney & Netflix en lanceert vandaag nieuw pakket Streamz Basic met advertenties

Na de recente aankondiging van VTM Go+ hebben ze ook niet stil gezeten bij Play Media. Streamz lanceert vandaag op 22 mei 2023 Streamz Basic: een goedkoper abonnement met reclame aan een prijs van  € 5,95 per maand. Streamz wil met dit aanbod een nieuwe doelgroep aanspreken en ervoor zorgen dat nog meer mensen gebruik kunnen maken van de streamingdienst. Met Streamz Basic krijgen kijkers bovendien toegang tot dezelfde Vlaamse en internationale topseries en -films als alle andere abonnees. Goeie deal?

Lees verder Streamz volgt Disney & Netflix en lanceert vandaag nieuw pakket Streamz Basic met advertenties

DPG Media België lanceert betalende versie van VTM Go Plus zonder reclame

VTM Go Plus logo

Wie dacht dat DPG Media alleen maar oog heeft voor de reclamemarkt is goed fout! Het Belgische mediabedrijf lanceert na 4 jaar een betalende versie van zijn VTM Go-applicatie zonder reclame, gedoopt tot VTM Go Plus. Bovendien heeft het nog wat exclusieve content in de aanbieding als je abonnee wordt.

Lees verder DPG Media België lanceert betalende versie van VTM Go Plus zonder reclame

VRT Nu wordt VRT MAX voor zowel audio als video

MoviePulpers, Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie wordt in een nieuw jasje gestopt en gaat alles zoveel mogelijk centraliseren in één handige app. Dat neemt eveneens een naamsverandering van de streamingdienst met zich mee, want VRT MAX wordt dé digitale kijk- en luisterbestemming van VRT. Van primetime tv-programma’s, tot podcasts en live radiostreams van alle VRT-merken… De beste verhalen van VRT – en meer – vind je voortaan altijd en overal, in 1 handige app. Geen HBO Max in België, maar wel VRT MAX!

Lees verder VRT Nu wordt VRT MAX voor zowel audio als video

Disney Plus gaat zijn prijzen verhogen in de VS en introduceert een pakket met advertenties

MoviePulpers, de tijden van besparing met streamingdiensten zijn officieel tot een einde gekomen! Er was enerzijds versnippering aanwezig met alle studio’s die hun eigen streamingdiensten maakten de afgelopen jaren, maar nu gaan er ook advertenties komen op de internationale streamingdiensten. Na speculaties bij Netflix is Disney Plus nl. de eerste die een pakket met advertenties zal introduceren in de Verenigde Staten. Dat maakte ze afgelopen nacht bekend gemaakt aan investeerders op hun kwartaalbijeenkomst. Het nieuwe pakket van 7,99 euro per maand met advertenties of 10,99 euro per maand zonder advertenties zal geïntroduceerd worden in december 2022.

Lees verder Disney Plus gaat zijn prijzen verhogen in de VS en introduceert een pakket met advertenties

HBO Max groeit naar 92.1 miljoen gebruikers, maar dat is nog niet voldoende

In de Warner Bros Discovery earnings call van vandaag heeft de internationale mediaconglomeraat zijn toekomst besproken. Zo wist het een groei te verwezenlijken van 92 miljoen gebruikers en dat zijn effectief betalende accounts die actief zijn op HBO Max & Discovery Plus (je ziet dat ze daarbij lessen hebben genomen van Twitter & de fake accounts volgens Elon Musk). Warner Bros Discovery lanceert deze maand nog nieuwe toonaangevende content in reality, documentaire & actualiteit voor CNN+ en gaat werken aan een nieuwe streaming service die een synergie is tussen beide streamingdiensten met de features van HBO Max maar de stabiliteit van Discovery Plus. Dit moet tot een groei leiden van 130 miljoen gebruikers tegen 2025 met de lancering van 4 nieuwe markten tegen dan. Vraag blijft of België & Frankrijk op dit plan zullen staan…

Lees verder HBO Max groeit naar 92.1 miljoen gebruikers, maar dat is nog niet voldoende

Cord-cutting is helemaal terug in Vlaanderen: stijging van 10% en opvallende trend bij nestverlaters

Cord-cutting is terug in opmars dankzij streaming

De coronacrisis heeft de Vlaming even terug naar de lineaire televisie teruggebracht in 2020, maar inmiddels zijn cord-cutters terug van weggeweest! Er werd door de digimeter van IMEC een stijging van 10% gemeten in 2021, maar nog opvallender is de stijging bij jongeren tussen 25-34 die massaal inzetten op streaming (amper 67% kijkt nog naar TV).

Lees verder Cord-cutting is helemaal terug in Vlaanderen: stijging van 10% en opvallende trend bij nestverlaters