MoviePulp

Alle posts over de film streamingdiensten op MoviePulp and other fiction



  • UITGETEST: De nieuwe Yugo TV-app van Telenet

    Telenet YUGO logo

    Dankzij onze goede vrienden bij Telenet kregen we als één van de eerste een mooie kijk in de nieuwe Yugo-app, Telenet’s versie van een standalone app om te genieten van de laatste nieuwe films & series met een maandelijkse abonnement. Yugo belooft je vrijheid om te kiezen tussen het beste van streaming & televisie, maar het is enkel zo goed als de applicatie dat het ter beschikking heeft voor zijn gebruikers. Wij beantwoorden de nakende vragen: Hoe goed is de nieuwe YUGO-applicatie van Telenet? Hoe werkt de YUGO TV-app van Telenet? Wat kan je er allemaal uithalen? Lees hier onze mening over de allernieuwste Yugo-app hier!

    Lees verder…



  • BBC & ITV creëren samen streamingdienst BritBox

    BBC & ITV creëren samen streamingdienst BritBox

    Brexit of gewn Brexit… De UK gaat door. De 2 grootste televisiekanalen van Groot-Brittannië BBC & ITV gaan nl. samenwerken en komen met een Netflix-concurrent: BritBox. De Britse streamingdienst moet de beste Britse content met producties zoals Peaky Blinders, Luther, Line of Duty, Absolutely Fabulous, Inspector Morse, Poirot & Vanity Fair naar de tommies brengen zonder televisieabonnee te zijn, want zowel BBC als ITV ondervinden bij de jongeren een serieuze terugval door de consumptie van video op YouTube. De aparte streamingdiensten van BBC & ITV, respectievelijk BBC iPlayer & ITV HUB, zullen nog wel blijven bestaan, maar beide bedrijven pompen zo’n 25 tot 40 miljoen pond in BritBox over de komende 2 jaar. Dit komt voor ons Belgen misschien als een verrassing, maar BBC & ITV werkten in de Verenigde Staten & Canada al samen onder de naam BritBox en gaan deze nu ook in hun thuisland uitrollen. BritBox wordt gelanceerd in de 2de helft van 2019 en gaat zo’n 5 pond per maand kosten. Over de Europese markten is nog niets gekend, laat staan voor België, maar zouden jullie bijbetalen voor een Britse streamingdienst in België?



  • Gaat Amazon Prime Video’s strategie omgooien met Amazon Studios?

    Gaat Amazon Prime Video's strategie omgooien?

    Het ziet er naar uit dat de aankondiging van Disney+ heel wat streamingdiensten nerveus maakt. Zo ook de grootste ecommerce-speler van de wereld, want het lijkt erop dat Amazon zijn strategie voor Prime Video gaat herzien om beter te kunnen concurreren met Netflix, Hulu en andere spelers die de markt op willen. Wat is er aan de hand en wat kan er gebeuren?

    Lees verder…



  • Telenet maakt remake van bekende videoclip naar aanleiding van YUGO

    Telenet maakt remake van videoclip naar aanleiding van YUGO

    Exact 20 jaar geleden releaste de Finse breakbeatgroup Bomfunk MC’s het nummer Freestyler. Dat nummer en bijhorende clip, waarin een tienerjongen zijn hele omgeving bestuurt met behulp van een MP3-speler, gingen de wereld rond en groeiden uit tot een hymne voor een maatschappij op de rand van digitalisering. Die digitale maatschappij is ondertussen volwassen geworden, niet het minst op het vlak van entertainment. Millenials & digital savvies zijn onlosmakelijk verbonden met hun smartphone en switchen vandaag voortdurend tussen schermen en platformen. Met YUGO richt Telenet zich op deze specifieke doelgroep. YUGO staat klanten toe te freestylen doorheen hun favoriete content, lokaal en internationaal, gecombineerd met uitstekende connectiviteit én met de smartphone als centrale device. Dat vraagt voor een grondige update van de legendarische clip van Bomfunk MC’s naar het jaar 2019. Tijd en ruimte controleren blijft nog altijd fictie, maar met YUGO opent zich een wereld voor échte freestylers.

    Lees verder…



  • Telenet gaat eindelijk standalone met YUGO

    Goed nieuws, streamers, want Telenet geeft ons eindelijk wat we al jaren willen: een standalone app om HBO-series te kunnen streamen. YouTube streamen, de nieuwste series bingen, mee kunnen praten over De Mol en Blind Getrouwd en in afwachting van het laatste seizoen, memes en gifs van Game of Thrones delen via WhatsApp: millennials en digital savvies switchen vandaag voor hun entertainment voortdurend tussen schermen en platformen. Met YUGO speelt Telenet in op deze specifieke doelgroep. De YUGO-app bundelt zo veel mogelijk relevante content en is het vertrekpunt van de hele tv-ervaring. De klant kijkt waar en wanneer hij wil, naar zijn favoriete zenders, internationale toppers of lokale must-see programma’s. Decoder en afstandsbediening komen er niet meer aan te pas: wie op het grote scherm wil kijken, cast met één klik via Google Chromecast of Apple TV. Uitstekende connectiviteit is hiervoor noodzakelijk en het aanbod wordt dan ook vervolledigd met ongelimiteerd vast internet en een mobiele datapot van 20 gigabyte te verdelen over 1 of 2 simkaarten.

    Lees verder…



  • Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

    Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

    Amazon is met Prime Video één van de grootste concurrenten van Netflix, maar als uitdager is het steeds op zoek naar innovatieve business modellen om de cord cutter te plezieren en dat heeft het gevonden via een partner die sinds 1999 eigendom is van het technologiebedrijf: IMDb. IMDb lanceert immers Freedive, een gratis online streamingdienst die in ruil vootr reclame zo’n 130 films waaronder Foxcatcher, Memento, The Illusionist, The Last Samourai 30 series waaronder Fringe, Heroes, zal aanbieden aan de streamer. Met Freedive hoopt Amazon markt in te palmen tegenover spelers in België gelijkaardig aan Stievie, RTL Play, VTM, VIER, VRT Nu en ga zo maar verder, maar de dienst is vooralsnog enkel beschikbaar in de Verenigde Staten. Zou jij de gratis streamingdienst een kans geven?



  • Telenet gaat niet standalone, maar HBO-series komen wel naar Play

    Telenet gaat niet standalone, maar HBO-series komen wel naar Play

    Er zijn weer veel veranderingen op komst binnen de telecomsector. Proximus lanceerde onlangs zijn bundel Unlimited om je onbeperkt toegang tot geven tot mobiel internet en Telenet heeft zijn aanbod deze week ook aangepast. Zo heeft het beslist om de series van o.m. HBO zoals Game of Thrones, Westworld & The Deuce, maar ook zijn eigen Vlaamse series zoals De Dag, Gent West & Chaussée d’Amour naar Play te brengen. Play More-abonnees genieten nog van meer blockbusters & films in het aanbod, maar zo wordt het Play More-aanbod een stuk minder aantrekkelijk. We mogen weliswaar geen standalone Telenet Yelo Play verwachten zoals Netflix & Amazon, want je dient nog steeds televisieabonnee te zijn alvorens je Play kan aanschaffen. CEO John Porter is ook geen voorstander van een Vlaamse Netflix, want hij ziet eerder toekomst in gerichte reclame samen met Medialaan en andere speler in de sector, dan effectief een oplossing à la Netflix te voorzien. Play zal 11,95 euro per maand gaan kosten, terwijl Play More blijft aan 24,95 euro per maand. Telenet blijft wel het duurste op de markt tegenover Proximus Movies & Series (9,95 euro per maand), Netflix (7,99 euro per maand) & Amazon Prime Video (5,99 euro per maand). Wie snel is, krijgt deze week nog Play voor maar 10 euro per maand.



  • Komt nieuwe Disney-streamingdienst Disney+ naar België met Hulu- & FX-series?

    Komt nieuwe Disney-streamingdienst Disney+ naar België?

    CEO Bob Iger heeft de nieuwe naam voor de streamingdienst van The Walt Disney Company & 21st Century Fox officieel vrijgegeven. Geen Disney Play dus zoals we voorheen rapporteerde, maar Disney+ of Disney Plus. Op eerste zicht was het niet de bedoeling dat de streamingdienst naar Europa zou komen, maar met de acquisitie van Fox ziet het bedrijf ook mogelijkheden om FX-series naar Europa & ook België te brengen. Disney heeft alleszins een nieuwe Star Wars- (Rogue One-personage Cassian Andor) & Marvel-serie (Falcon & Winter Soldier, Loki) op de planken staan om de streamingdienst te lanceren. Disney+ wordt verwacht in 2019 in de Verenigde Staten, maar wanneer hij naar Benelux komt, is nog een vraagteken. Er gaan tevens ook geruchten de ronde dat Disney Hulu-producties naar Europa wil brengen (al dan niet via zijn eigen streamingdienst), gezien het na de fusie tussen Disney & Fox in 2019 60% in handen heeft van het bedrijf.

    Lees verder…



  • UniversCiné lanceert nieuwe streamingapp UnCut

    UnCut logo van UniversCine

    There is a new app in town and it goes by the name of… UnCut! UniversCiné lanceert zijn maandelijkse abonnementsdienst UnCut die zich richt zoals zijn grote broer UniversCiné.be aan de meerwaardezoeker. Cinefielen onder ons kunnen voor een maandelijkse prijs van 7,99 euro terecht op de website of de app van UnCut en het geeft je toegang tot zowat alle noemenswaardige Vlaamse films (D’Ardennen, IMAGE, De Behandeling, BenX, De Leeuw van Vlaanderen, Hector, Marina, Koko Flanel, De Witte van Sichem, Rundskop) en de ocassionele internationale meerwaardefilms zoals Her, Lovelace, The Imitation Game, Irréversible, High-RiseMichael Clayton, We Own the NightBlue JasmineKing’s Speech, Melancholia, JCVD, The Artist, Eraserhead en ga zo maar verder. Vergis je weliswaar niet: UnCut heeft niet dezelfde bibliotheek als UniversCiné.be en UnCut biedt ook geen (Vlaamse) televisieseries aan.



  • Met YouTube Premium lanceert Google ook YouTube Originals in België

    Met YouTube Premium lanceert Google ook YouTube Originals in België
    De streamingdiensten komen inmiddels onze oren uit, maar je leest het goed: YouTube lanceert officieel YouTube Originals voor België! YouTube heeft inmiddels YouTube Music gelanceerd waarbij het mogelijk is om net zoals bij Apple Music & Spotify naar muziek te luisteren tegen een maandelijks bedrag. Maar in de achtergrond heeft YouTube ook Red gerebrand naar YouTube Premium en het platform opgesteld naar België sinds de zomer. Dit betekent concreet dat je producties die Google zelf heeft gefinancieerd online kan bekijken op het populaire videoplatform. Je zal dan officieel met video advertenties series (Cobra Kai, Origin, Bodied) of films gratis kunnen bekijken oftewel advertentievrij aan een maandelijkse forfait. In de achtergrond heeft YouTube ook de mogelijkheid gelanceerd in België om video te downloaden en offline te bewaren. Weer sterk werk van de Alphabet-gigant. Hebben jullie YouTube Premium al getest?



  • Krijgt de nieuwe Disney streamingdienst de naam Disney Play?

    Nieuwe Disney streamingdienst krijgt de naam Disney Play

    The Walt Disney Company heeft volgens geruchten de naam voor zijn streamingdienst gevonden: Disney Play. Dat maakte CEO Bob Igler recent bekend. Niet bijzonder vernieuwend, maar wel kort en efficiënt die bekend in de oren zal klinken voor de grote menigte. De naam is best verrassend, sinds Disnet reeds een spelletjesapp heeft die Play noemt (logo bovenaan), maar goed. Disney Play is een topprioriteit in 2019 voor het huis van de muis eens de fusie met Fox rond is en zal zich vooral richten op nieuwe content die gelanceerd wordt, sinds Disney zijn televisierechten aan concurrenten heeft verkocht tot pakweg 2020. Turner Broadcasting is bvb. niet bereid om zijn televisierechten voor de oude Star Wars-trilogieën al te geven, maar hetzelfde geldt ook voor de huidige Marvel Cinematic Universe. Ook is het nog niet bekend of Disney Play zal starten in België. Wat vinden jullie van de naam?



  • MEDIALAAN lanceert VTM Go in het najaar van 2018

    MEDIALAAN lanceert VTM Go in het najaar van 2018

    MEDIALAAN, het grootste commerciële mediabedrijf van Vlaanderen, gaat in het najaar van 2018 een nieuwe streamingapp lanceren genaamd VTM Go. Het gloednieuw videoplatform wordt een vervanging van het huidige streamingaanbod in de VTM-app met een focus op het gratis televisie kijken op zenders zoals VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM & KADET en het streamen van hun aanbod aan eigen Vlaamse televisieprogramma’s.

    Lees verder…



  • Proximus stort zich (te laat) op streaming markt

    Dominique Leroy, de CEO van Proximus, heeft verteld in een interview met Het Laatste Nieuws dat de grootste telecomoperator van het land aan het werken is aan een nieuwe Belgische streamingdienst. Als één van de laatste spelers naast Telenet, Stievie & VRT Nu gaan zij dus ook een alternatief bieden om lokale producties ter beschikking te zetten. Ze gaat dit niet alleen doen, maar met hulp uit de telecom- & mediasector. De aanpak van de streamindienst wordt ook anders, gezien ze lokale producties in de kijker zullen zetten alsook een betere manier willen vinden om programma’s aan te bieden. Op deze manier hopen ze het geld van de Belgen die naar internationale spelers zoals Netflix, Amazon, Facebook & Google vloeien, een hald toe te roepen. Wij vrezen dat enkel wat laat is.



  • Zorgt streaming voor teleurstellende kijkcijfers van Belgen op Wereldbeker Voetbal 2018?

    Belgen populair maar waar blijven kijkcijfers

    De Wereldbeker Voetbal 2018 in Rusland is historisch voor ons Belgen. Nog nooit haalde we zo’n hoge plaats op een internationaal voetbaltornooi dankzij het Belgische voetballeger met namen zoals Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Romelu Lukaku, Dries Mertens, Vincent Company, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Thibaut Courtois en ga zo maar verder. Bravo, Rode Duivels! Maar ondanks het feit dat we nog nooit de resultaten van Mexico 1986 konden overtreffen, werden de kijkcijfers van de Belgische voetbalploeg pas in de laatste 2 wedstrijden tegen Frankrijk & England verslaan. Thans is de populariteit van de Belgen nog nooit zo hoog geweest. Wat is er aan de hand?

    Lees verder…



  • Dit zijn de populairste televisieseries van Q1 2018 op internationale streamingdiensten

    Dit zijn de populairste televisieseries van Q1 2018 op internationale streamingdiensten

    We zagen onlangs interessante informatie door Telenet Play More over de intesse van de Belg op hun streamingdiensten. Vlaamse content lijkt daarbij de voorkeur te krijgen. Maar hoe zit het met internationale content? Welke televisieseries waren het populairste op internationale streamingplatformen zoals Netflix & Amazon Prime Video?

    Lees verder…



  • Het streaming gedrag van de Vlaming nader bekeken

    Het streaming gedrag van de Vlaming nader bekeken

    Sinds de introductie van digitale televisie, uitgesteld kijken en televisie on-demand platformen is het kijkgedrag van de Vlaming stevig veranderd. Maar er zijn maar weinig publieke statistieken gekend, omdat de Netflixen van deze wereld geen informatie willen vrijgeven van het internationale kijkgedrag. Bedrijven zoals Parrot Analytics maken prognoses op basis van social media gedrag, maar that’s about it. Het Vlaamse kabelbedrijf Telenet maakt daar voor de eerste keer komaf mee en brengt het streaming gedrag van de Vlaming in kaart met een aantal leuke infographics.

    Lees verder…



  • Belgisch streamingrecord wordt verbroken

    Belgisch streamingrecord wordt verbroken

    YouTube, Netflix, Stievie, VRT Nu, Yelo, Amazon Prime Video,… Streamingdiensten zijn populair en dat merken onze lokale telecomoperatoren. Nog nooit in de geschiedenis streamde de Belg zoveel als de voorbije maand december. Proximus & Telenet brachten cijfers uit en het komt er op neer dat ongeveer 100.000 minuten aan film per seconde geconsumeerd wordt in België (1 terabyte per seconde). Proximus registeerde zelf een piek van 1,46 terabyte per seconde. Telenet ziet verder een toenemende trend van online videoconsumptie dankzij platformen zoals Facebook, Instagram & Snapchat en online gaming blijft ook maar groeien met een factor 40. Telenet ziet bovendien een ander record sneuvelen: het dataverkeer op oudejaarsavond. Tussen 20u & 8u ’s avonds werden 11,74 miljoen sms’jes verstuurd en 71.297 GB aan data verbruikt. Het smsverkeer daalde wel met bijna 11%, gezien Facebook Messenger & Whatsapp nog nooit zo populair waren.



  • Stievie Premium gelanceerd in België

    x

    MEDIALAAN, het Belgische bedrijf achter VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, KADET & Q-music lanceren vandaag een betalende versie van hun streaming app Stievie. Het streamingabonnement Stievie Premium zal alle Belgische televisiekanalen waaronder deze van VRT (Eén, Ketnet, Canvas,…), SBS (VIER, VIJF, ZES), Discovery (Eurosport, TLC, Discovery Channel) & FOX (National Geographic, Nat Geo Wild) aanbieden. De kostprijs bedraagt 9,99 euro per maand en zorgt ervoor dat je programma’s op televisie kan casten, tot 6 dagen terug kan om programma’s te herbekijken, etc. Daarmee hebben de Belgische spelers eindelijk een compromis gevonden om samen met een variant op de proppen te komen tegen Netflix, Amazon Prime Video & andere streamingdiensten. We zijn benieuwd wat Telenet Play More zal doen, gezien een app zoals deze een perfecte manier is om extra inkomsten te krijgen bij jongeren. De gratis streamingdiensten Stievie Free & VRT Nu blijven nog steeds bestaan, dus de grootste toegevoegde waarde van Stievie Premium is dat je ook SBS-zenders kan bekijken. Wie wil registreren, kan best surfen naar https://klanten.stievie.be. Diegenen die reeds klant zijn van Stievie dienen via dezelfde website na een dubele verificatie per sms & e-mail hun abonnement te upgraden en krijgen 1 maand gratis. Met de Stievie app die beschikbaar is op Android, iOS & webbrowser kan je bovendien Belgische content in het buitenland bekijken.



  • Netflix telt nu meer dan 100 miljoen abonnees wereldwijd

    Netflix telt nu meer dan 100 miljoen abonnees wereldwijd

    Het is gebeurd: De wereldwijde steamingdienst Netflix die sinds 2015 in België beschikbaar is, heeft vanaf nu 100 miljoen wereldwijde abonnees en staat daarbij veruit voor de hele concurrentie met HBO, iTunes, YouTube TV, Amazon Prime Video & enzovoort om over de hele wereld een consistente streamingdienst-ervaring te brengen. Met een berg cash van 1 miljard dollar zijn ze ook van plan om te blijven investeren in digitale marketing met het oog op één op één communicatie via zogenaamde programmatic tools om abonnees tevreden te houden en meer klanten aan te trekken. Zo gaan er geruchten dat de streaming-gigant enkel voor zijn duurste abonnees 4K-streamingkwaliteit zal aanbieden.

    Lees verder…



  • Gaan de grote filmstudio’s experimenteren met vroegere release dates?

    Gaan de grote filmstudio's experimenteren met vroegere release dates?

    Iedereen die voor de hedendaagse filmindustrie werkt en zegt dat ze geen vrees hebben voor de toekomst, is niet goed wijs. CEO’s die het schip verlaten (Paramount & Sony Pictures), Chinese investeerders die afhaken,… Alle grote Amerikaanse studio’s beginnen intussen te lijden onder de dreiging van het illegaal downloaden / legale streamingdiensten en dat kan voor heel wat opschudding zorgen. Er gaan immers geruchten dat Hollywood bereid is om zijn ’90-dagen na release’-dogma aan banden te leggen en dat kan voor de grootste revolutie zorgen sinds de opkomst van de DVD.

    Lees verder…