The Croods review

The Croods posterThe Croods *** 1/2

Regie: & Kirk De Micco (Lilo & Stitch, How to Train Your Dragon)

Met de stemmen van , , , ,…

Speeltijd: 98′

Ga kijken als je hield van andere animatieproducties zoals Ice Age 4.

Het verhaal: Grug is de vader van de familie Croods, één van de weinige families die overleven in de woeste jaren van de Prehistorie. Zijn dochter Eep is het weliswaar beu om Grug’s saaie overlevingsregels te volgen en gaat op een nacht op avontuur op zoek naar het licht…

De personages uit The Croods

Ons verdict: De eigenzinnige is geen onbekende in de animatiewereld: met films zoals Mulan, Beauty & The Beast en The Lion King zette hij zijn eerste stappen in de tekenfilmwereld tot hij in 2002 met Lilo & Stitch de opportuniteit kreeg zich volledig uit te leven op een project. Zo werd hij voor de wereld gekend als de stem achter het vreemde wezentje Stitch, alsook diegene die ‘het genetische experiment 626’ als regisseur tot het leven bracht in het Disney universum met merchandising en een tekenfilmserie met maar liefst 65 afleveringen. Nadat Disney de franchise volledig uitgemolken had, ging hij zijn repertoire verderzetten bij DreamWorks waar hij meewerkte aan het iets wat teleurstellende How to Train Your Dragon.

Met The Croods krijgt Sanders een nieuwe kans om een franchise uit te bouwen en hoe… Dankzij het leuke verhaal van comedy icoon John Cleese en Kirk De Micco kan je volop genieten van deze leuke familiefilm. Het eerste wat je zal opmerken, is dat de stem van papa Croods jou bekend in de oren zal klinken: Niemand minder dan vertolkt immers dit personage. Andere opvallende namen zijn en . De animatie en 3D-beelden liggen op een gemiddeld niveau, maar vooral de kleuren van ‘The Croodaceous Era‘ zijn indrukwekkend.

Kortom, The Croods is een film waarvan de hele familie kan genieten. Bekijk onderaan de clips Fire, Meet the Punch Monkeys en Hunting uit The Croods en oordeel zelf: