I, Frankenstein review

I, Frankenstein posterI, Frankenstein ***

Regie:

Met , , , , , ,…

Speeltijd: 92′

Ga kijken als je hield van Underworld & Constantine.

Het verhaal: Het monster Frankenstein neemt wraak op zijn schepper Victor en in een poging om hem te begraven in zijn familiegraf wordt hij aangevallen door demonen en gargouilles die verwikkeld zijn in een eeuwige strijd waarvan hij het middenpunt lijkt te zijn…

Aaron Eckhart & Yvonne Strahovski in I, Frankenstein

Ons verdict: In 2005 kregen we een heerlijke film in dit genre te zien, nl. Constantine met Keanu Reeves. Het was de beste poging om actie en horror met elkaar te versmelten: donker, angstaanjagend en vol krachtige actie. Het is duidelijk dat de regisseur en zijn team met o.m. Kevin Grevioux van Darkstorm Studios de inspiratie hebben gehaald uit deze film: De dualiteit tussen het goede en het kwade, de religieuze elementen binnenin wapens, de donkere sfeer, figuren uit Middeleeuwse verhalen,… Vele filmmakers hebben zich weliswaar stukgebeten om deze performance te verbeteren (ik denk maar aan Legion en Underworld) en spijtig genoeg doet I, Frankenstein dit ook. I, Frankenstein is in deze zin het in leven houden van het actie-horror genre en fantasy lovers / comic book freaks zullen erop los gaan. Persoonlijk heb ik er van genoten, maar ik had meer verwacht van de (magere) hoofdrolspeler . voor de 4de keer als slechterik terug zien, geraakt inmiddels afgezaagd. Het verhaal en het concept achter de film zijn misschien wel goed gevonden, maar de cinematografie en special effects konden beter (de demonen en gargouilles zijn ronduit lame).

Besluit: I, Frankenstein is een perfect huurfilmpje voor op een donkere nacht van te genieten. Geniet onderaan van de sfeer met de clips One of Its Kind & Fire Fight:

§