Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

Amazon komt met gratis streamingdienst in ruil voor reclame

Amazon is met Prime Video één van de grootste concurrenten van Netflix, maar als uitdager is het steeds op zoek naar innovatieve business modellen om de cord cutter te plezieren en dat heeft het gevonden via een partner die sinds 1999 eigendom is van het technologiebedrijf: IMDb. IMDb lanceert immers Freedive, een gratis online streamingdienst die in ruil vootr reclame zo’n 130 films waaronder Foxcatcher, Memento, The Illusionist, The Last Samourai 30 series waaronder Fringe, Heroes, zal aanbieden aan de streamer. Met Freedive hoopt Amazon markt in te palmen tegenover spelers in België gelijkaardig aan Stievie, RTL Play, VTM, VIER, VRT Nu en ga zo maar verder, maar de dienst is vooralsnog enkel beschikbaar in de Verenigde Staten. Zou jij de gratis streamingdienst een kans geven?

Word een deel van de MoviePulp-community. Registreer en laat een commentaar achter