Jumper review

Jumper PosterJumper***

Regie: Doug Liman (Mr. & Ms. Smith****, The Bourne Identity****)

Met Hayden Christensen, Samuel L. Jackson, Rachel Bilson, Diane Lane, Jamie Bell,…

Speeltijd: 88′

Ga kijken als je hield van Transformers****.

Het verhaal: David Rice is nog maar een jongen voor hij ondekt dat hij een jumper is. Hij kan zich met één gedachte op eender welke plaats in de wereld begeven. Door zijn miserabele jeugd geraakt David al vlug op het foute pad en verlaat zijn alleenstaande vader om in New York te leven. Door zijn teleporteerkunst leeft hij een droomleven, tot de paladijn Roland zijn leven zuur begint te maken.

Hayden Christensen en Rachel Bilson in Jumper

Ons verdict: De eerste trailer van Jumper die vrijgegeven werd, deed een inspirerend vleugje creativiteit in mijn hoofd opspringen. Gezien ik altijd een grote fan ben geweest van science fiction en comic book superhero flicks was het voor mij een evidentie om deze film te gaan kijken in de cinema. Misschien heeft regisseur Doug Liman geen grote naam, maar zijn voorgaande films zijn zeker en vast de moeite waard om een keer te bekijken. Jumper valt weliswaar niet in de trend die we gewoon zijn van de regisseur. Het concept achter de film en het stripverhaal heeft een magisch potentieel die hij spijtig genoeg niet op het witte doek weet over te brengen. De film gaat met zijn mateloos traag tempo, een saaie Samuel L. Jackson, het pover verhaal en matig creatieve actiescènes alleen maar in Hollywood-vergetelheid terecht komen. Spijtig! Toch moet ik zeggen dat je deze film een wonderbaarlijk gecast koppel heeft (Hayden Christensen en Rachel Bilson) en misschien hebben de sequels nog een kans om het concept meer tot uiting te brengen.

Mijn persoonlijk mening? Wacht tot VT4 of Kanaal 2 deze op televisie uitbrengt en geniet ervan met een groot pak chips op de sofa. Onderaan kan je interviews met Rachel Bilson uit The OC en Hayden Christensen uit Star Wars 2-3 bekijken:

3 gedachten op “Jumper review”