Rush Hour 3 DVD review

Rush Hour 3 coverRush Hour 3**

Regie: Brett Ratner

Met: Jackie Chan, Chris Tucker, Max von Sydow, Hiroyuki Sanada, Noémie Lenoir

Speelduur: 87 min.

Rush Hour 3 kan bijgezet worden bij de andere teleurstellende “threequels” van 2007. De DVD van Paradiso is met uitzondering van de ontbrekende extra’s prima.

Vergelijk prijzen van Rush Hour 3 online op Kelkoo!

Het verhaal: Inspecteurs Lee (Jackie Chan) en Carter (Chris Tucker) leven al enkele jaren in onmin met elkaar. Wanneer ambassadeur Han, een goede vriend van Lee, levensgevaarlijk gewond raakt bij een laffe aanslag, zijn de twee kemphanen genoodzaakt om samen te werken om de dader te vinden. Beide mannen reizen af naar Parijs waar ze in het gevaarlijke vaarwater van de Chinese Triaden terechtkomen…

Ons verdict: Zes jaar na het prima Rush Hour 2 krijgen we dan toch nog het derde deel voorgeschoteld, opnieuw in een regie van Brett Ratner, maar in plaats van een troef blijkt dit net een handicap te zijn. Niet alleen heb je het allemaal al eens eerder (én beter) gezien, bovendien doet regisseur Ratner ook nergens een poging om verrassend uit de hoek te komen. Het scenario is één en al platte clichés en de omhooggevallen ‘komiek’ Chris Tucker is flauwer dan ooit. Neem daarbij dat het pijnlijk duidelijk begint te worden dat actieheld Jackie Chan zijn stunts niet allemaal zelf meer doet en je kan besluiten dat Rush Hour 3 een teleurstellende en vooral overbodige ‘doorsnee’ sequel is geworden. Als je een kick krijgt van middelmatige actie en povere grappen en grollen, dan is dit jouw film! Maar als je liever snedige actie ziet met geslaagde grappen, zet dan nog een keer Rush Hour 2 op. Of beter: haal Beverly Hills Cop en zijn heerlijke eerste sequel nog eens van onder het stof.

De DVD: Het anamorfische 2.35:1-beeld is scherp met een goed contrast en schaduwdetail. Het zwartniveau is lekker solide. De kleuren zijn warm en zien er mooi en natuurlijk uit. De gebruikte filmprint is vrij van vuiltjes en ook andere oneffenheden vormen nergens een groot probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt prima met een goede dynamiek. De dialogen klinken helder en komen steevast verstaanbaar uit de centerspeaker. De muziek komt goed tot haar recht en zorgt voor een ruimtelijk gevoel dat extra onderlijnt wordt door de subwoofer. Toch had het geluid iets agressiever gemogen. Een DTS-track was dan ook meer dan welkom geweest! Qua extra’s moet je het stellen met enkel en alleen de originele bioscooptrailer: een magere vangst!

Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

One thought on “Rush Hour 3 DVD review”

1. Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

Ik ben altijd een fan geweest van het copduo maar deel 3 is inderdaad absoluut de zwakste uit de reeks. Vooral Chan wordt stilaan echt te oud voor dit soort nonsens. Al is Noemie Lenoir wel een puik voorbeeld van fijn filmisch vleeswaar. Hopelijk zien we haar snel terug op het witte doek?