WALL-E review

WALL-E posterWALL-E****

Regie: Andrew Stanton (Finding Nemo*****)

Met: (de stemmen van) Ben Burtt, Elissa Knight, Jeff Garlin, Sigourney Weaver

Speelduur: 90′

Ga kijken als je houdt van Pixar-parels met een vleugje SciFi.

Het verhaal: Een verre toekomst: de aarde is zo vervuild geraakt dat de mensheid onze planeet al 700 jaar heeft verlaten en rondtolt in de ruimte in reusachtige cruise schepen. WALL-E bleef al die tijd post en vervult zijn taak als afvalruimertje met nog steeds. Op een dag ziet hij een ruimtesonde landen nabij zijn rustplaats. Aan boord, de verkenner-robot EVE. WALL-E geraakt halsoverkop verliefd op zijn hypergeavanceerde soortgenoot. Wanneer ze opnieuw vertrekt, volgt hij haar into space. Het wordt een trip die het lot van de mensheid zal bepalen.

WALL-E

Ons verdict: Even leek het erop dat Pixar na de overname door Disney, haar magic touch verloren was. Maar de animatiegenieën sloegen terug. Vorig jaar kwam het geweldige Ratatouille**** in de zalen en ook de nieuwste worp, WALL-E, is opnieuw een schot in de roos. De animatie is eens te meer verbluffend. Van de eerste tot de laatste minuut zit je met wijdopen mond te kijken naar al die visuele pracht en praal. De futurische, neo-ecologische invalshoek is ook zonder meer geslaagd. Het originele verhaal combineert ingenieuze vondsten met schattige humor die zowel de allerkleinsten als hun ouders anderhalf uur plezier zal doen beleven. Naar het einde toe kreunt WALL-E weliswaar onder een teveel aan (goedbedoelde) boodschappen maar daarentegen heb je er al meer dan uur Pixar-perfect cinema opzitten. Kortom WALL-E is prachtig gemaakt familie-entertainment waar éénieder, met of zonder kroost, plezier aan kan beleven.

Bekijk alvast nog een keetje naar de trailer van WALL-E:

6 thoughts on “WALL-E review”

1. Goeie review, heb hem gisteren ook gezien en ik herken volledig wat je schrijft!

2. Ge kunt daar misschien verregaande conclusies over ons uit trekken, maar ik en mijn teergeliefd vrouwtje hebben het na deze film nog een paar dagen niet kunnen laten om te pas en vooral ook te onpas heel der scenes van deze film na te acteren.

Waaaall-eeeee….

Die film is zo fantastisch schattig, nie te doen. Volgens mij zijn vrouwen die deze film maar zo-zo vinden… *tromgeroffel*… slechte moeders ! Nah !