Zack and Miri Make a Porno Blu-ray review

zack-and-miri-coverZack and Miri Make a Porno****

Regie: Kevin Smith

Met: Seth Rogen, Elizabeth Banks, Craig Robinson, Jason Mewes, Justin Long, Brandon Routh

Speelduur: 101′

Heerlijk ranzige komedie van de maker van Clerks, met wederom het hart op de juiste plaats! Vanaf 23 juni te koop!

Het verhaal: Zack (Seth Rogen) en Miri (Elizabeth Banks) zijn goede vrienden die een appartement delen met elkaar. Ze zijn allebei blut en de rekeningen stapelen zich op. Het licht en het water worden afgesloten. Straks worden ze nog uit hun appartement gegooid! Hoe kunnen Zack en Miri snel geld verdienen? Door een pornofilm te maken! Ze roepen de hulp in van een stel vrienden, maar ronselen ook enkele kleurrijke figuren. Samen met deze zotte bende beginnen Zack en Miri aan hun pornofilm. Maar kunnen de twee beste vrienden seks hebben met elkaar zonder hun vriendschap in gevaar te brengen?

zack-miri-make-porno-1

Ons verdict: Grapjas Seth Rogen lijkt wel een onstopbare machine! Na Judd Apatow-kaskrakers als The 40 Year-Old Virgin, Knocked Up en recent nog Pineapple Express, duikt hij nu ook op in de nieuwste Kevin Smith: Zack and Miri Make a Porno. Hoewel de cineast een ontegensprekelijk talent heeft en een goed gevoel voor humor, zijn we nooit echt helemaal weg geweest van het eerdere werk van Smith. Toch waren we best benieuwd naar deze film en het eindresultaat is werkelijk hi-la-rish te noemen! Seth Rogen en Elizabeth Banks lijken op het eerst zich misschien een vreemd koppel, maar dankzij een erg charmante vertolking van Banks en de komische timing van Rogen ben je direct mee en geloof je echt in ‘hen’. Ook de rest van de cast is uitstekend, met hilarische bijrollen van Justin Long en Brandon Routh en geslaagde optredens van (ex)pornosterren als Katie Morgan en Traci Lords. Smith blikt de film met strakke hand in en Zack and Miri Make a Porno verveelt gelukkig geen moment. De messcherpe dialogen zijn om van te smullen en gaan goed samen met de briljante mix van ranzige grappen en melige onderbroekenlol. Zack and Miri Make a Porno bevat uiteraard wat seks en bloot, maar is verrassend genoeg uiteindelijk een hartverwarmend verhaal van oprechte liefde. De film werd in ruwe cijfers de grootste hit van Kevin Smith, maar door het – naar Smith-normen – hoge budget van 24 miljoen dollar geraakte de film amper uit de kosten. Ook bij ons kreeg de film niet echt de kans die hij verdiende in de bioscopen. Zack and Miri Make a Porno werd echter wel een succes op DVD en Blu-ray in de VS en zal hopelijk ook bij ons eindelijk zijn weg vinden naar een ruimer publiek. Een aanrader voor de liefhebbers van ranzige komedies!

De Blu-ray: Het 1.78:1 HD-beeld is mooi helder, met levendige en natuurlijk ogende kleuren. De scherpte is prima en ook de diepte en het detail zijn om de duimen en vingers van af te likken! Het zwartniveau is lekker strak en vuiltjes zijn niet aan de orde. De Engelse DTS-HD MA 5.1-track klinkt warm en ruimtelijk, met heldere en mooi verstaanbare dialogen. De geweldige soundtrack komt uitstekend tot zijn recht en de subwoofer zorgt voor de nodige ambiance. Ruis of andere oneffenheden vormen nergens een probleem. De extra’s zijn eveneens erg grappig met een boel improvisaties en extra grollen in “Gang Bang: Outtakes, Ad-Libs & Bloopers” en “Seth VS Justin”. In “Money Shots: The Making of Zack and Miri Make a Porno” gaat men diep (en dat kun je letterlijk nemen) in de erg boeiende docu over het tot stand komen van de komedie. Ook aanwezig is een interessante Q&A-sessie tijden de Comic Con in San Diego en een verzameling cross-promotionele trailers.

Bekijk hier de hilarische trailer:

One thought on “Zack and Miri Make a Porno Blu-ray review”

1. Platvoerse comedy die hilarische momenten kent, en zelfs authentieke romantiek, maar die ondanks het spervuur aan ‘vettige’ praat, blote tieten en dito piemels, toch iets te braaf blijft op cruciale momenten …