Confessions of a Shopaholic DVD review

shop-coverConfessions of a Shopaholic***

Regie: P.J. Hogan

Met: Isla Fisher, Hugh Dancy, Joan Cusack, John Goodman, Leslie Bibb

Speelduur: 104′

Middelmatige romantische komedie, die dankzij de guitige Fisher toch nog een beetje gered wordt…

Het verhaal: Rebecca Bloomwood (Isla Fisher) woont in het hippe New York en wil wanhopig graag een baan als journaliste bij een high fashion magazine. Ze krijgt haar stiletto tussen de deur wanneer ze een baan krijgt bij een zustermaatschappij waar ze een column moet schrijven over persoonlijke financiën. Tot haar verrassing is niet alleen haar column, “Het meisje met de groene sjaal”, ontzettend succesvol, maar wordt ze ook stapelverliefd op haar overwerkte maar aantrekkelijke baas Luke Brandon (Hugh Dancy). Maar ze heeft jammer genoeg ook een geheim dat leidt tot een aantal komische struikelblokken waardoor alles in de soep zou kunnen lopen…

confessions still

Ons verdict: Sinds het enorme succes van speciaal op maat gemaakte vrouwenfilms zoals The Devil Wears Prada en Sex and the City: The Movie steken er her en der soortgelijke films de kop op. Eén daarvan is Confessions of a Shopaholic, de verfilming van de gelijknamige bestseller, maar ook het boek “Shopaholic Takes Manhattan” van Sophie Kinsella. De film werd ingeblikt door de Australische genrekenner P.J. Hogan, die enkele jaren geleden scoorde met achtereenvolgens Muriel’s Wedding en My Best Friend’s Wedding. Jammer genoeg is de film een beetje voorspelbaar en kan je het einde van de film al bijna raden na de eerste vijf minuten. Niet alle grappen zijn even geslaagd en de bijrollen zijn niet allemaal even geloofwaardig, maar de guitige en dynamische Isla Fisher heeft genoeg charisma en talent zodat je toch blijft kijken. Confessions of a Shopaholic werd ondanks het succes van de originele boeken geen immense kaskraker (Misschien door de donkere economische tijden en het onderwerp van koopverslaving?) en kon enkel door een prima internationale campagne de kaap van de 100 miljoen dollar kraken. Hoe dan ook eerder een huurtip wat ons betreft!

De DVD: Het anamorfische 2.35:1-beeld heeft een goede scherpte, met eveneens een prima contrast en een strak zwartniveau. Het schaduwdetail is erg netjes en de heldere, natuurlijk ogende kleuren hebben een mooie, warme aanblik. Vuil en beschadigingen vormen geen enkel probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt netjes, met een voldoende dynamiek en ruimtelijk gevoel. De dialogen klinken helder en zijn over de hele lijn goed te verstaan. De soundtrack is verder vrij van storende onvolmaaktheden zoals ruis en andere storingen. De extra’s zijn beperkt tot enkele verplichte promotionele trailers, de feature “Stuck with each other” en wat bloopers en weggeknipte scènes.

Bekijk hier de originele bioscooptrailer: