MEDIALAAN, het grootste commerciële mediabedrijf van Vlaanderen, gaat in het najaar van 2018 een nieuwe streamingapp lanceren genaamd VTM Go. Het gloednieuw videoplatform wordt een vervanging van het huidige streamingaanbod in de VTM-app met een focus op het gratis televisie kijken op zenders zoals VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM & KADET en het streamen van hun aanbod aan eigen Vlaamse televisieprogramma’s.
Verder zet Medialaan zijn Stievie-ambities verder om zich te ontplooien tot de Vlaamse Netflix met Vlaamse programma’s, series & films.
Topmannen Deckers en Lodewyckx vertellen: “We hopen om samen met de collega-omroepen een ‘Vlaamse Netflix’ te kunnen uitbouwen met focus op Vlaamse topfictie, aangevuld met internationale films en reeksen. We willen hiermee een straf lokaal complementair aanbod neerzetten naast Netflix.”
Wat dit concreet betekent voor Stievie is niet duidelijk, maar het ziet er naar uit dat Stievie en VTM Go een aparte invulling krijgen. Ook vermoeden we dat de gratis versie van Stievie op termijn zal wegvallen. Welke impact deze zet zal hebben op Telenet en zijn Play More-aanbod is ook een raadsel, want ook Telenet focust zich de laatste tijd meer en meer op Vlaamse fictie. Zoekt MEDIALAAN hiermee toenadering naar Proximus?
Inmiddels is VTM Go op 2 april 2019 officieel gelanceerd samen met zo’n 300 films & series zoals De Rodenburgs, Matroesjka’s, Wauters vs. Waes, Droge voeding kassa 4 & Nonkel Jef. De app is te downloaden via de App Store & Google Play en je kan ook surfen naar https://vtm.be/vtmgo om een gratis account te maken en te streamen naar wens. De gratis versie van STIEVIE alsook de VTM-app komt te vervallen, maar de betalende versie van STIEVIE aan 9,99 euro blijft bestaan.