Asterix & het Geheim van de Toverdrank recensie op Telenet Play More

Asterix & het Geheim van de Toverdrank recensie op Telenet Play MoreAsterix & het Geheim van de Toverdrank ***

Regie: Louis Clichy & Alexandre Astier (Asterix & het Romeins Lusthof)

Met de Vlaamse stemmen van Dylan Haegens, Warre Borgmans, Ivan Pecnik, Marit Brugman & Rick Vermeulen

Speeltijd: 87′

Ga kijken als je hield van andere Asterix & Obelix-animatiefilms zoals Asterix & the Romeins Lusthof.

Het verhaal: Panoramix beslist dat het tijd is om zijn formule voor de toverdrank door te geven aan een nieuwe druide. Hij gaat met Asterix & Obelix op zoek naar een opvolger, terwijm Demonix probeert zijn hande te krijgen aan het recept.

Ons verdict: De Franco-Belgische stripfiguren Asterix & Obelix door Albert Uderzo & René Goscinny zijn (net zoals zowat alle Belgische stripfiguren overigens) sinds de jaren 2000 in het nauw gedreven door Hollywood met het voortreffelijk werk van Disney-Pixar en in eigen land door Studio 100. Om met jonge pagadders naar de bioscoop te gaan voor hen Asterix & Obelix voor te stellen als cultureel erfgoed van ons land is dus een moeilijke zaak geworden, hoewel wij met cartoons zoals Asterix & Cleopatra een breuk hebben gelachen toen we jong waren.

Louis Clichy & Alexandre Astier proberen hier verandering in te brengen met de eerste digitale animatiefilm Asterix & het Romeins Lusthof en ze gaan verder met Asterix & het Geheim van de Toverdrank die wereldwijd zo’n 45 miljoen dollar opleverde. Net zoals zijn voorganger is de animatie van topniveau en ook het verhaal dat deze keer iets moderner is dan de originele strips laat op geen enkel moment een steek vallen. De Vlaams Nederlandse stemmen van o.m. Dylan Haegens, Warre Borgmans, Ivan Pecnik, Marit Brugman & Rick Vermeulen verliezen wat aan charisma tegenover zijn voorganger, maar goed. Je moet iets proberen om de jeugd van tegenwoordig te inspireren en influencers zijn daar een onderdeel van. Tot slot blijft de humor zoals steeds met de Galliërs van fijn niveau zonder maar op één enkel moment in het cliché te vallen.

Kortom, altijd lachen met Asterix & Obelix. Ook deze keer met Asterix & het Geheim van de Toverdrank. Te streamen op Telenet Play More!