In België is er nog altijd geen Disney Plus en daar gaat The Walt Disney Company voorlopig niet van wakker liggen. Het Huis van de Muis loopt nl. op wolkjes, want voor het eerste sinds de lancering van zijn streamingdienst heeft het maar liefst 50 miljoen gebruikers aangetrokken. Het wordt daarbij de 4de grootste streamingdienst van de wereld na Netflix (167 miljoen gebruikers), Amazon (150 miljoen gebruikers), HBO (140 miljoen gebruikers) en voor Apple TV Plus (34 miljoen gebruikers) & YouTube Premium (20 miljoen gebruikers). Het doet het zelfs beter dan dochterbedrijf Hulu die zo’n 30 miljoen gebruikers heeft na meer dan 13 jaar bestaansleven.
De sterkste stijging heeft het natuurlijk te danken aan de Europese lancering die samen valt met de COVID-19 crisis. Een gouden kans voor Disney+ die zorgde voor zo’n 19 miljoen abonnees in Groot-Brittannië, Italië, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk & Spanje! Maar de dienst lijkt ook aan te slaan in India waar het een samenwerking aanging met Hotstar met zo’n 8 miljoen nieuwe klanten heeft.
Kevin Mayer, voorzitter van Walt Disney Direct-to-Consumer & International vertelt: “We’re truly humbled that Disney+ is resonating with millions around the globe, and believe this bodes well for our continued expansion throughout Western Europe and into Japan and all of Latin America later this year. Great storytelling inspires and uplifts, and we are in the fortunate position of being able to deliver a vast array of great entertainment rooted in joy and optimism on Disney+.”
België staat dus absoluut dit jaar op de planning en daarna trekt de dienst naar Japan & Latijns-Amerika.