I’ll Never Die Alone DVD review

I’ll Never Die Alone****

Regie: Adrián García Bogliano

Met: Gimena Blesa, Magdalena De Santo, Andrea Duarte

Speelduur: 86′

Survival-horror voor gevorderden! En dat mag u héél letterlijk nemen…

Het verhaal: Leonor, Moira, Carol en Yasmin zijn vier levenslustige, knappe Argentijnse jonge vrouwen die er samen op uit trekken. Onderweg neemt één van hen iets vreemds waar in de grasberm. Het blijkt om een zwaargewond meisje te gaan. Vanaf dan gaan al snel ook voor hen de poppen aan het dansen, wanneer ze zelf het doelwit worden van een stel meedogenloze en moordlustige stropers…

Ons verdict: Net als in controversiële films als I Spit On Your Grave van Meir Zarchi en Irréversible van Gaspar Noë durft de Argentijnse cineast Adrián García Bogliano het aan om ons zonder enige aarzeling het afgrijselijke gezicht van verkrachting te tonen. En dit dan nog gespeend van alle Hollywoodiaans franjes die er ons doen aan herinneren dat het ‘toch maar film is’. I’ll Never Die Alone heeft overigens veel van zijn stootkracht te danken aan het schrikwekkend realistische acteerwerk van het vrouwelijke kwartet op de affiche. De actrices lijken overigens bijzonder jong en dat, samen met de ijzingwekkend statische manier van filmen, geeft het geheel een ongemakkelijk randje mee. Alsof je als een voyeur uit bent gekomen op een verkrachting en toch blijft kijken! Dus voor al wie een gezellige filmavond wil doorbrengen met veilig en fijnzinnig vertier, in het gezelschap van een grote beker gesuikerde popcorn en een ijskoude frisdrank, raden we eerder Kabouter Plop en/of Familie aan. Maar al wie graag eens een uitdaging aangaat en zijn films graag compromisloos, hard en ongezien grimmig wilt, is aan het goede adres met het geslaagde Argentijnse wraak annex exploitation-epos I’ll Never Die Alone.

De DVD: Het anamorfische 1.78:1-beeld ziet er goed uit, met een prima scherpte en contrast. De heldere kleuren ogen levendig en natuurlijk. De gebruikte filmprint is volledig vrij van printbeschadigingen en vuiltjes. Dramatische digitale compressiefouten hebben we niet direct opgemerkt, maar we hebben wel wat minieme filmgrain zien opduiken. Het Engels Dolby Surround 2.0-spoor klinkt meer dan behoorlijk. De soundtrack klinkt over de hele lijn zuiver, met natuurlijk klinkende geluidseffecten en goed verstaanbare dialogen. Het geluid is verder vrij van ruis en andere storingen. De extra’s zijn jammer genoeg beperkt tot de originele bioscooptrailer. Toch een bloederige tip voor de liefhebbers van obscure horror, exploitation en moderne grindhouse!

Kijk hier al eens naar de teaser van de film: