How to Train your Dragon 3D review

How to Train your Dragon***

Regie: Dean DeBlois & Chris Sanders (Lilo & Stitch)

Met de stemmen van Gerard Butler, Jonah Hill, Kristen Wiig, Jay Baruchel, America Ferrera,…

Speeltijd: 98′

Ga kijken als je hield van Kung Fu Panda en Over the Hedge.

Het verhaal: Hiccup is een jonge Viking met maar één wens: de allersnelste, krachtigste en gevaarlijkste draak Night Fury vangen! Zijn vader Stoick de Verschrikkelijke denkt daar weliswaar anders over, want Hiccup is lichamelijk niet sterk genoeg volgens hem. Toch beslist hij op aandringen van zijn beste vriend Gobber om Hiccup op drakentraining te sturen. Hiccup komt inmiddels in contact met een Night Fury die hij per ongeluk geraakt heeft tijdens de vorige aanval…Ons verdict: Dreamworks is gekend voor zijn uitstekende animatiefilms Shrek, Madagascar, Over the Hedge en Kung Fu Panda. How to Train your Dragon is de nieuwste creatie van de populaire animatiestudio: de kinderboeken van schrijfster Cressida Cowell zijn deze keer aan de beurt om een schot in de roos te worden. How to Train you Dragon is alleszins een leuke animatiefilm en bevat alles wat je verwacht van een animatiefilm: een simpel verhaal, verbluffende animatie, leuke momenten, emotie,… De animatie van de personages valt weliswaar een beetje tegen: enkel de draak ‘Toothless’ heeft leuke expressies, maar de andere personages stellen wat teleur. Vooral aan hoofdpersonage Hiccup kon meer gewerkt worden, zeker als er potentieel is om meer dan één film te maken (de schrijfster Cressida Cowell schreef maar liefst 10 boeken). Ook de vallende animatieshots konden beter, want Spider-Man en Prototype deden beter.

Besluit: How to Train your Dragon is een leuke familiefilm. Bekijk onderaan de trailer: