Remember Me review

Remember Me****

Regie: Allen Coulter (Hollywoodland)

Met Robert Pattinson, Emilie de Ravin, Pierce Brosnan, Chris Cooper, Lena Olin, Ruby Jerins,…

Speeltijd: 111′

Ga kijken als je hield van Requiem for a Dream en The Basketball Diaries.

Het verhaal: 2 verscheurde zielen ontdekken elkaar op een eigenaardige wijze: Ally verloor haar moeder tijdens een overval toen ze 11 jaar was en Tyler verloor zijn lievelingsbroer door een succesvolle zelfmoordpoging. Tyler weet dit moeilijk te verwerken en steekt het voorval op zijn workaholic van een vader die zijn kinderen geen aandacht geeft. Ally probeert haar agressieve vader van de rand van de ondergang te houden. De 2 ontmoeten elkaar nadat Tyler door Ally’s vader wordt gearresteerd. Zijn beste vriend stelt hem voor om Ally te versieren en zo wraak te nemen op de politieagent.Ons verdict: Remember Me stond onderaan mijn lijstje van films die ik in de cinema moest bekijken. Dit bracht de film in een goede positie om mij te verrassen. Met de opmerkelijke quote “Gandhi said that whatever you do in life will be insignificant, but it’s very important that you do it. I tend to agree with the first part” kreeg ik meteen sympathie voor het nihilistisch karakter gespeeld door tieneridool Robert Pattinson. Samen met de mooie Emilie de Ravin werden zij een perfect gecast koppel voor deze romantische film. Haal daar uitstekende bijdrages van de supporting cast Pierce Brosnan, Lena Olin, Chris Cooper & Ruby Jerins bij, een meeslepend verhaal met deus ex machina einde en je krijgt een uitstekende romantische film die mensen zal raken.

Kortom, Remember Me is een aanrader van formaat! Bekijk onderaan een leuke clip uit deze ‘me against the world’ film: