Code 37 de film DVD review

Regie: Jacob Verbruggen (Code 37 de serie)

Met: Veerle Baetens, Michael Pas, Gilles De Schrijver, Marc Lauwrijs, Ben Segers, Geert Van Rampelberg, Carry Goossens, Maaike Neuville, Natalie Meskens

Speelduur: 90′

Nu verkrijgbaar op DVD, Blu-Ray of via Video-On-Demand.

Continue reading Code 37 de film DVD review

Code 37: de film trailer

Dat Code 37, met voorsprong de strafste Vlaamse politiereeks van de laatste 5 jaar, een spin-off zou krijgen op het witte doek was al een tijdje bekend. Vandaag werd ook de eerste trailer vrijgegeven, en het ziet er minstens even sterk uit als de serie. De vaste cast met onder meer Veerle Baetens en Michael Pas wordt voor de bioscoopfilm aangevuld met Nathalie Meskens, Maaike Neuville, en Manou Kersting (‘den Danny’ uit Matroesjka’s). Code 37: de film verschijnt op 26 oktober in de Vlaamse zalen, en is een geheide blockbuster op en van eigen bodem.

Continue reading Code 37: de film trailer

Bioscoopfilm van Code 37 krijgt stilaan vorm

Dat de Vlaamse politiereeks, Code 37 (momenteel loopt seizoen 2 elke donderdag op VTM), tien keer beter is dan de gemiddelde Witse of Zone Stad, weet intussen hopelijk (bijna) iedereen. Om dat succes te verzilveren verschijnt er in het najaar een bioscoopfilm afgeleid van de reeks. Afgelopen weekend werden een aantal details van de reeks vrijgegeven. Zo versterken Natalie Meskens en Maaike Neuville de vaste cast (o.a. Veerle Baetens, Michael Pas, Marc Lauwrys en Gilles De Schryver), en is bekend geraakt dat de film -naast de privé problemen van hoofdpersonage Hanna Maes- vooral zal draaien rond een zaak van studentes die zich prostitueren om hun studies te bekostigen. In dit artikel in De Standaard vertellen de producenten dat de realistische, donkere sfeer uit de reeks behouden zal blijven, en dat de extra speelruimte die een bioscoopfilm biedt vooral zal gebruikt worden voor meer emotie en psychologische diepgang, en we dus geen overtrokken actietaferelen mogen verwachten. Met een budget van amper 1,5 miljoen (géén subsidies) is er natuurlijk ook gewoon geen geld voor véél visueel spektakel. De opnames van Code 37: de film starten zeer binnenkort, en de release staat gepland op 26 oktober. In 2012 zou er nog een derde (en wellicht laatste) seizoen van de serie op televisie moeten verschijnen. Wij zijn alvast benieuwd.