Rogue River DVD review

Rogue River***

Regie: Jourdan McClure

Met: Bill Moseley, Michelle Page, Lucinda Jenney

Speelduur: 78′

Horrorfilm met hoog schokeffect met genre-icoon Bill Moseley (The Texas Chainsaw Massacre Part 2, The Devil’s Rejects). Nu ook op DVD van Koch Media.

Het verhaal: Mara (Michelle Page) strooit over Rogue River Oregon de as van haar vader uit. Na deze emotionele gebeurtenis komt ze erachter dat haar auto is weggesleept. Ze krijgt een lift van Jon (Bill Moseley) die haar naar zijn huisje diep in het bos brengt. Daar maakt Mara kennis met zijn vrouw Lea (Lucinda Jenney). Een vriendelijke ontmoeting verandert uit in een onbeschrijfelijke nachtmerrie als de ware aard van Lea en Jon naar bovenkomt…

Ons verdict: Koch Media lijken op korte tijd uitgegroeid tot de ‘go-to’-distributeur voor sadistische horror. Hun catalogus bestaat ondertussen uit fijnzinnig familievert… ik bedoel horrorvertier zoals Cassadaga, Choose, The Human Centipede 1 en het extreme The Human Centipede 2. Een ‘mooie’ toevoeging is deze Rogue River, een direct-to-video productie met in de hoofdrollen Bill Moseley, die dankzij vertolkingen in horrorklassiekers zoals The Texas Chainsaw Massacre Part 2, Night of the Living Dead en The Devil’s Rejects een beetje gezien wordt als horroricoon. De trailer haalde me nog niet echt over de streep, maar de film zelf betreedt paden die weinig films zullen betreden. Dit weggeven zou de clou van de prent weggeven, maar een stomp in de maag is het zeker. Verder is de prent helaas vaak clichérijk en een beetje dertien in een dozijn. De regisseur probeert zoveel mogelijk te maken van zijn bescheiden budget en de acteurs, met op kop Lucinda Jenney, doen wat er van hun verwacht worden. Rogue River is geen klassieker of vernieuwende cinema. De regisseur aan het roer gebruikt schokeffect om vooruit te geraken of de juiste snaren te raken. Hier en daar lukt dit behoorlijk, maar verder is Rogue River terug opgewarmde kost die we enkel kunnen aanraden voor de diehard liefhebbers van grensoverschrijdende en extreme films.

De DVD: Het originele 1.78:1-beeld is over het algemeen scherp te noemen en de kleuren komen mooi tot uiting. Het geluid is helder en de Engelse Dolby Digital 5.1-track komt prima tot zijn recht. De dialogen zijn helder en goed verstaanbaar over de hele lijn en de muziek in de film klinkt voldoende warm. Opvallende oneffenheden zijn in de beide transfers grotendeels afwezig. Een tip voor mensen met een sterke maag!

Bekijk hier de trailer: