30 Days of Night review

Poster van 30 days of night30 days of Night***

Regie: David Slade

met Josh Hartnett, Melissa George, Ben Foster, …

Speeltijd: 113′

Ga kijken als je houdt van horrorfilms met vampieren zoals Interview with a Vampire**** en Dracula.

Het verhaal: Een dorpje in de buurt van Alaska wordt ieder jaar 30 dagen van de buitenwereld afgesloten. Dit jaar hebben de bewoners wel pech, aangezien een groepje vampieren na jaren geheimhouding eindelijk amok maken. De agenten Eben, Stella en Billy proberen kost wat kost de dorpelingen in leven te houden, tot er op het einde maar een handvol overblijven. Hoe kunnen ze immers deze donkere creaturen tegenhouden als er geen daglicht is voor 30 dagen?

De mond van een vampier in 30 days of night

Ons verdict: Pff, wat moet ik van deze film zeggen? Ik ben niet echt grote fan van horrorfilms als ze me niet doen schrikken. Deze film deed me toch niet schrikken, moet ik eerlijk zeggen. Een grote turn-off, als je het mij vraagt! De film was in zekere zin toch origineel: het was nl. de eerste horrorfilm in jaren over vampieren zonder al teveel fantasy à la Van Helsing, Buffy en Underworld. De gloed op het witte doek, lees cinematografie, kon ik eerlijk gezegd ook wel pruimen. Maar verder… Een doordeweekse horrorfilm met een lichte schrik factor. Spijtig, gezien het potentieel van de graphical novel.

Ik wacht nog altijd op de dag dat een film mij zo hard in men broek kan doen schijten als Resident Evil: The Game. Tot dan, hou deze magere horrorfilms aub voor jezelf Hollywood. Bekijk onderaan de trailer van deze film:

2 thoughts on “30 Days of Night review”

1. Schrikken niet neen, maar vond de spanning en sfeer best in orde. Dankzij het visuele vernuft van Slade oversteeg de film zelfs de middenmoot en dankzij de geweldige vertolking van Ben Foster en zélfs Hartnett vond ik het behoorlijk geweldig :D