Take This Waltz Blu-ray review

Take This Waltz coverTake This Waltz***1/2

Regie: Sarah Polley

Met: Michelle Williams, Seth Rogen, Luke Kirby, Sarah Silverman

Speelduur: 116′

Charmante film in een regie van actrice van Sarah Polley (Dawn of the Dead, Splice). Nu op Blu-ray!

Het verhaal: Je zal maar gelukkig getrouwd zijn, je leven goed op de rit hebben en dan opeens smoorverliefd worden op je buurman. Wat doe je dan? Is het een tijdelijke bevlieging of blijkt de buurman eigenlijk je grote liefde te zijn? Dit is het dilemma van Margot (Michelle Williams), 28 jaar. Om tot een goede beslissing te komen besluit ze haar buurman Daniel beter te leren kennen, wat volgt is een hete en hitsige zomer. Margot leert zichzelf beter kennen maar of ze de juiste keuzes in haar leven maakt…?

Take This Waltz

Ons verdict: Actrice Sarah Polley (Dawn of the Dead, Splice) is tegenwoordig goed bezig als cineaste. Na het mooie Away From Her (2006) met Julie Christie, verraste ze vorig jaar vriend en vijand met het charmante comedy/drama Take This Waltz. Hoofdrolspeelster Michelle Williams is bijna één met haar personage, terwijl acteur Luke Kirby haar op elk gebied evenaart in pure authenticiteit. Beroepsonnozelaar Seth Rogen (Superbad, Knocked Up) bewijst dat hij ook drama aankan in dit knap in beeld gebrachte eigenzinnige stukje ‘leven’.

De Blu-ray: Het 1080p High Definition 16/9-beeld oogt scherp, met een positief diepte- en detailniveau. Dramatische oneffenheden hebben we op het eerste zicht niet waargenomen. De Engelstalige DTS-HD Master Audio 5.1-track stelt op zijn beurt ook niet teleur, met goed verstaanbare dialogen en een warme weergave van de aanwezige filmmuziek en de omgevingsgeluiden. Verder lijkt de soundtrack vrij van storingen. Er is helaas geen noemenswaardig bonus materiaal aanwezig.

Zin in a slice of life? Check hieronder dan zeker de trailer: