Step up 2: The Streets review

Poster van Step Up 2: The StreetsStep up 2: The Streets**

Regie: Jon Chu

Met Briana Evigan, Robert Hoffman, Adam G. Sevani, Will Kemp, Cassie, …

Speeltijd: 98′

Ga kijken als je hield van andere Hip-Hop dance films zoals Save the Last Dance****, Step Up en Stomp The Yard***.

Het verhaal: De jonge hip-hop danster Andie krijgt een laatste kans om zich te bewijzen tegenover haar voogd door te gaan dansen bij de klassieke dansschool MSA (Maryland School of the Arts). Haar onderground hip-hop vrienden die bij de breakdance groep 4-1-0 horen, zijn daar niet mee opgezet. Andie, die het al moeilijk genoeg heeft met de dood van haar moeder, wordt zo goed als verstoten door haar vriendenkring en wordt gedwongen om vrienden te maken op deze nieuwe school vol rijkelui’s kinderen.

Briana Evigan samen met andere dansers in Step Up 2: The Streets

Ons verdict: Een dansfilm om jouw mood terug op te krikken na een rotte dag op het werk of in je leven… Ik had het nodig de voorbije dagen en het kan goed doen! Step Up 2 is een filmpje dat je zeker en vast beter in de mood krijgt, maar in zijn genre zijn er betere voorbeelden. De muziek en dans zijn geslaagd: menig enthousiaste toeschouwer zal al vlug zien dat Robert Hoffman, Briana Evigan, Adam G. Sevani en Channing Tatum heel wat danscharisma in zich hebben. De debuterende cast met o.m. de mooie R’n’B-zangeres Cassie en Will Kemp laat toch wat van zich zien. Maar het editen van de film en de opvolging van de scènes laten te wensen over. Bepaalde dansscènes hadden een beter effect kunnen hebben als ze deftig gesneden werden. Debuterend regisseur Jon Chu kan nog wel wat leren van zijn voorgangers.

Kortom, bekijk deze film thuis op DVD in je zetel als je eens deftig wakker geschud wilt worden na een drukke week. Onderaan kan je de beste dansscène uit de film bekijken. Enjoy the rain!