The Ten DVD review

The Ten coverThe Ten **

Regie: David Wain

Met: Paul Rudd, Ken Marino, Winona Ryder, Famke Janssen, Liev Schreiber, Jessica Alba, Gretchen Mol, Justin Theroux, Oliver Platt, Ron Silver

Speelduur: 96 min.

Een geweldige cast en een originele opzet maken helaas nog geen goede film!

Koop The Ten op DVD bij Free Record Shop!

De opzet: In tien losse verhalen krijgen de hoofdpersonages te maken met de tien Bijbelse geboden. Zoals bibliothecaresse Gloria (Gretchen Mol) die op vakantie als een blok valt voor de Mexicaanse klusjesman Jésus (Justin Theroux). Of de arrogante chirurg Glenn Richie (Ken Marino) die maar niet begrijpt waarom hij gearresteerd wordt voor de dood van zijn patiënt. Hij wilde toch slechts een grapje uithalen?

Ons verdict: Hier op de redactie van Moviepulp lopen wel enkele fans rond van Paul Rudd, die sinds “Friends“, The 40 Year-old Virgin en Knocked Up bekend werd bij het grote publiek. We waren dan ook benieuwd naar The Ten, een origineel opgezette komedie geproduceerd door Rudd en in een regie van David Wain (Role Models). Het scenario werd geschreven door de regisseur, met hulp van medegrapjas Ken Marino, die u wel zult kennen uit zaken als “Men Behaving Badly” en “Reno 911!“. Er werd een indrukwekkende cast samengesteld, met veel grote namen die je niet zou verwachten in dit soort komedie. De regie is dynamisch en de film orgineel van opzet. Toch werken veel grappen niet, t’is te zeggen bijna geen enkele! En we kunnen met véél lachen! Humor kan niet fout of plat genoeg zijn, hoe absurder hoe beter en scherpe randjes zijn meer dan welkom! Het acteerwerk is prima en iedereen doet meer dan zijn best. Af en toe schieten Rudd, Marino en co los in het doel en dan is er best wat pret te beleven, maar negentig procent is helaas te flauw voor woorden zodat een paar goede grappen de meubelen niet meer kunnen redden!

De DVD: Het anamorfische 1.85:1-beeld ziet er goed uit, met een bevredigende scherpte en prima contrast. Diepte en detail is voldoende, met heldere en natuurlijk ogende kleuren. Beeld is proper, hoewel het beeld in het verhaal met Gretchen Mol enkele keren bevriest in dramatische blokvorming. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt prima, met een beperkte spreiding. De muziek zorgt voor het nodige gevoel van ruimtelijkheid en de dialogen klinken zuiver en zijn steevast verstaanbaar. Bonusmateriaal is er niet aanwezig.

Bekijk hier alvast de unrated trailer: