In the Name of the King:Special Edition DVD review + WEDSTRIJD!!!

In the Name of the King coverIn The Name Of The King: A Dungeon Siege Tale **

Regie: Uwe Boll

Met: Jason Statham, Ray Liotta, Burt Reynolds, Ron Perlman, Claire Forlani, Will Sanderson

Speelduur: 122 min.

“Herr Boll” levert met In the Name of The King zijn minst slechte film af! Maar of we daar blij moeten over zijn…

Koop In The Name Of The King op DVD bij Free Record Shop!

Het verhaal: Nadat zijn vrouw Solana (Claire Forlani) is ontvoerd door een leger monsterlijke Krugs – onder leiding van de boosaardige magiër Gallian (Ray Liotta), zit er maar één ding op voor Farmer (Jason Statham). Samen met de krijgers Norick (Ron Perlman) en Bastian (Will Sanderson) en twee magiërs trekt Farmer ten strijde in de hoop zijn vrouw terug te vinden. Maar Gallian is inmiddels verwikkeld in een bittere machtsstrijd met koning Konreid (Burt Reynolds). De machtige koning roept al snel de hulp in van Farmer en de zijnen. Want alleen zij kunnen Gallian en zijn legers bloeddorstige monsters nog stoppen…

Ons verdict: Na desastreuze aanvallen op het netvlies van House Of The Dead, Alone in the Dark en Bloodrayne is “The Master of Error”, beter bekend als Uwe Boll ofte de Ed Wood van onze tijd, back in full force. In The Name Of The King: A Dungeon Siege Tale is wederom een videogameverfilming (dit keer van het PC-spel Dungeon Siege). Het ding kostte naar verluidt bijna 60 miljoen dollar om te maken en het moet gezegd dat het er aan te zien is. Niet alleen heeft de beruchte regisseur voor dit Lord Of The Rings-aftreksel een behoorlijk indrukwekkende cast bij elkaar gekregen (Jason Statham, Ray Liotta, Burt Reynolds, John-Rhys Davies, Ron Perlman, Leelee Sobieski, Claire Forlani, Matthew Lillard, Kristanna Loken en Brian J. White), maar buiten deze imposante waslijst rasacteurs is het overigens ook aan de speciale effecten en locaties te zien dat er redelijk wat geld voorradig was. Maar at the end of the day wil dat met “Herr Broll” aan het roer uiteraard niets zeggen. Ondanks zijn doktersdiploma slaagt de Duitse cineast er namelijk nog steeds niet in om een verhaal boeiend, logisch én vooral vlot te vertellen. Sommige scènes uit de film springen van de hak op de tak en Boll pakt keer op keer uit met dezelfde afgeleefde trucjes. Met uitzondering van enkele korte scènes waarin de personages worden voorgesteld, start de prent bijna onmiddellijk met actie en tussendoor probeert Boll de kijker dan toch nog te laten investeren in zijn filmkarakters. tevergeefs natuurlijk! En dan hebben we het nog niet gehad over enkele onbedoeld hilarische dialogen uit de film. Dat acteurs die met afgestreken gezicht konden overbrengen is een pluim op de hoed van de cast! De vele actiescènes komen – hoewel gechoreografeerd door Siu-Tung Ching, bekend van onder meer het meesterlijke House Of Flying Daggers – nogal rommelig over. In the Name of the King is de meest professionele film uit het ondertussen imposante oeure van de fel verguisde Duitse cineast, maar helaas wil dat niet veel zeggen. Enkel te genieten wanneer je in een hersenloze bui bent of met een angstaanjagende hoeveelheden gerstennat!

De DVD: De speciale editie zit zoals steeds verpakt in een fraaie steelbook, met daarin twee schijfjes. De film staat helaas in het foute 1.78:1-formaat op DVD, in plaats van het originele 2.35:1-formaat. Het anamorfisch uitgevoerde beeld ziet er verder scherp uit, met een bevredigend contrast en diepte. De kleuren ogen wat somber, maar dit was tijdens de bioscoopvertoning op het BIFFF ook zo dus we kunnen ervan uitgaan dat dit een bewuste keuze was van de regisseur. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt erg goed, met veel richting en dynamiek op de juiste momenten. Er is een prima ambiance en de dialogen klinken helder en steevast verstaanbaar. Ruis en andere oneffenheden zijn niet aanwezig. De eveneens aanwezige DTS-track biedt iets meer kracht en detail. Op de eerste schijf kan u de film bekijken met audiocommentaar van Herr B(r)oll, die verteld hoe de film tot stand kwam. Er zijn ook een resem promotionele trailers aanwezig. Al de andere extra’s zijn te vinden op de tweede disc. In de ‘making of’-docu ” The World and Story of in the Name of the King” (18 min.) acteren al de castleden zich een ongeluk! Volgens de ene is Boll de meest visionaire cineast aller tijden, terwijl de andere de kijker probeert de overtuigen dat de film een ongezien spektakel is. Vervolgens is er ook een tien minuten durende kijk achter de schermen, bijna zeventien minuten aan weggeknipte scènes, wat Nederlandstalige liner notes (die volgens ons door Boll zélf geschreven zijn) en de originele bioscooptrailer. Een handjevol promotietrailers van andere DFW-titels sluiten de boel af.

Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

4 thoughts on “In the Name of the King:Special Edition DVD review + WEDSTRIJD!!!”

1. Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345