Transporter 3 review

Transporter 3***

Regie: Olivier Megaton

Met Jason Statham, Natalya Rudakova, Robert Knepper, Jeroen Krabbé en François Berléand.

Speeltijd: 100′

Ga kijken als je hield van de andere films in de Transporter reeks en de XxX-films.

Het verhaal: Een ‘gepensioneerde’ Frank Martin wordt verplicht om een gevaarlijke koerierjob te aanvaarden, nadat een van zijn vrienden met de deur (lees zware Audi) in huis komt gevallen. Deze keer houdt Frank zich niet aan zijn regels, gezien het feit dat hij een serieus staaltje explosieven rondom zijn pols krijgt en een mooie dame van Russische afkomst moet transporteren.

Ons verdict: De Transporter reeks staat garant voor knalharde actie en high speed racing. Samen met Jason Statham in de hoofdrol, zorgt dit voor de perfecte entertainment op een zondag. Wat mag je verwachten van dit 3de deel? Zalige vechtchoreografie, een wat vreemde manier van verfilming, een mega BMX achtervolgscène en een eindscène met een zware Audi en een trein die er net niet over gaat. Kortom, Transporter in een notendop!

Besluit: Wanna be wildly entertained? Go see Transporter 3! Onderaan kan je een deel van de vechtchoreografie van Corey Yuen aan het werk zien:

2 thoughts on “Transporter 3 review”

1. Deel 3 is wrs de zwakste uit de Transporter-reeks maar staat desalniettemin garant voor een entertainend actiefilmpje dat recht gehouden wordt een Jason Statham in goeie vorm (: Statham mag zich ondertussen met recht en reden de enige troonopvolger van de Stallones en Schwarzeneggers van deze wereld noemen), en een aantal actiescènes die er zo zwaar over gaan dat ze er pal op zijn. Transporter 3 is heerlijk, hersenloos entertainement om de kerst-schmalz tegen te gaan.

2. Lekker filmpje! Inderdaad wel de minste uit de serie, maar ondanks dat word je lekker vermaakt.
    En leuk om de nederlander Semmie Schilt, K1-kampioen, te zien! Hij komt uit een plaats vlakbij waar ik woon (-;

Goede jaarwisseling!