Bride Flight Blu-ray review

bride-flight-coverBride Flight****

Regie: Ben Sombogaart

Met: Karina Smulders, Waldemar Torenstra, Anna Drijver, Elise Schaap, Rutger Hauer, Willeke van Ammelrooy

Speelduur: 130′

Episch relaas van verboden liefde, knap ingeblikt door de maker van De Tweeling!

Het verhaal: Drie jonge bruiden Ada (Karina Smulders), Marjorie (Elise Schaap) en Esther (Anna Drijver) en de ongebonden, ambitieuze Frank (Waldemar Torenstra) ontmoeten elkaar tijdens de beroemde luchtrace van Londen naar Nieuw-Zeeland in 1953. Vol hoop en verwachting beginnen ze aan hun nieuwe en spannende leven. Ze weten echter niet dat door de ontmoeting op deze vlucht, hun levens voor altijd verbonden zullen blijven…

brideflight

Ons verdict: Bride Flight is de verfilming van het boek Bruidsvlucht van Marieke Van der Pol. Regisseur Ben Sombogaart wist een indrukwekkende cast van aantrekkelijke en talentvolle acteurs bij elkaar te krijgen en Bride Flight is dan ook een echte ensemblefilm. Hoewel Bride Flight net als Oorlogswinter een erg internationaal aandoende Nederlandse film is, met prachtige locaties en een verbluffend production-design, wordt deze film vooral gedragen door de sterke acteerprestaties van de drie vrouwen: Karina Smulders, Elise Schaap en Anna Drijver. Vooral Karina Smulders is perfect gecast en de actrice levert een dijk van een prestatie af. Naast de jonge garde duiken er gevestigde namen als Rutger Hauer en Willeke van Ammelrooy op. Hoewel hun rollen niet super uitgebreid zijn, halen deze twee oudgedienden alles uit hun respectievelijke rollen. Regisseur Van Sombogaart blikt deze epische liefdesvertelling vakkundig in en ondanks de langere speelduur (130 minuten!) is de film van begin tot eind boeiend en meeslepend. Bride Flight is een mooie Nederlandse film, die terecht een groot succes werd in de Nederlandse bioscopen. Warm aanbevolen!

De Blu-ray: Het 2.35:1 HD-beeld is scherp, met een goed contrast en een uitstekend diepte/detail. De mooie en warme kleuren ogen natuurlijk en ook vuil of andere oneffenheden vormen geen probleem. De Nederlands en Engelse DTS-HD Master Audio 5.1-track stelt eveneens niet teleur, met een bevredigend geluidsbeeld en goed verstaanbare dialogen. Ruis en storingen zijn volledig afwezig. Naast een goede beeld- en geluidskwaliteit voegde A-Film ook een boel extra features toe. Naast de teaser en de originele bioscooptrailer, is er een 25 minuten durende Making Of-docu aanwezig. Scenarioschrijfster Marieke van der Pol en ster Rutger Hauer worden ook even aan de tand gevoeld (samen een dikke 10 minuten) en als laatste zijn er enkele verwijderde scènes (6 min.), een videoclip van Ilse Delange (4 min.) en een origineel nieuwsfragment (7 min.) aanwezig.

Bekijk hier de prachtige trailer: