Sonic the Hedgehog 2 recensie op iTunes

Sonic the Hedgehog 2 filmrecensieSonic the Hedgehog 2  ***

Regie: Jeff Fowler (Gopher Broke)

Met James Marsden, Jim Carrey, Tika Sumpter, Neal McDonough & de stem van Ben Schwartz, Colleen O’Shaughnessey & Idris Elba.

Speeltijd: 122′

Ga kijken als je hield van Despicable Me 3 & het vorige Sonic, tiens.

Het verhaal: Sonic heeft zich in Green Hills gevestigd en wil dolgraag bewijzen dat hij een echte held is. Zijn ultieme test komt wanneer Dr. Robotnik terugkeert. Dit keer heeft hij een nieuwe partner, Knuckles. Samen zijn ze op zoek naar een smaragd die de kracht heeft om de gehele beschaving te vernietigen. Sonic vormt een team met zijn eigen sidekick, Tails, en samen beginnen ze aan een reis rond de wereld om de smaragd te vinden voordat deze in verkeerde handen valt.

Jim Carrey in Sonic the Hedgehog 2 recensie

Ons verdict: Wie is er niet opgegroeid met Sonic the Hedgehog? Samen met Mario Bros. was (en is) het één van de populairste gamingfiguren uit de jaren ’90 en toch heeft het tot 2020 geduurd alvorens deze videospelheld een bioscoopfilm kreeg, terwijl Mario & Luigi al in de jaren ’90 van de partij waren en de Turtles zelfs 2 franchises achter de kiezen hebben. Ondanks alle problemen met het figuurtje Sonic in 2019 kregen we een nieuwe live action film die succes kent bij het publiek en bovendien nieuwe figuurtjes toe kan voegen zoals Tails & Knuckles in deze Sonic the Hedgehog 2.

De nieuwste Sonic 2-film blijft een familievriendelijke versie van het spel die de hele familie voor de televisie wil brengen, maar daar staat deze keer een iets beter scenario tegenover. De knipogen naar de originele SEGA-spelen zijn evident in de marketing, maar ze zijn toch iets minder dan zijn voorganger in de film, zelf ondanks het feit dat er wel wat elementen uit de originele film opnieuw gerecycleerd worden (de heerlijke 8-bit aftiteling en de post-credit scène zijn quasi een kopie van de originele blueprint). Sonic the Hedgehog 2 verwerkt ook heel wat meer uit de games zoals Sonic 2, Sonic & Knuckles en uiteindelijk Sonic 3 die zijn manga legacy alle eer aandoet. Over de hele lijn doet het scenario zelfs terugdenken aan het succesvolle Verschrikkelijke Ikke 3. Regisseur Jeff Fowler maakt een iets betere beurt, maar de flauwe dialogen zijn er opnieuw, terwijl Jim Carrey er misschien iets beter uit ziet als Robotnik, maar opnieuw zelden uitgedaagd wordt. Niet moeilijk dat de man even pauze wil nemen en daarom een nieuwe Knuckles-serie in de maak is op Paramount+. Het enige wat een pluspunt is, is dat we de jonge generatie misschien eens warm kunnen maken van de goede acteerprestaties van Jim Carrey uit The Mask, Ace Ventura, DUmb & Dumber of Bruce Almighty. Tot slot is Sonic the Hedgehog 2 met een speelduur van 2 uur iets te lang, maar de makers vreesden dat ze gezien de COVID-toestanden in bioscopen misschien niet meer terug mogen komen voor een 3de film. Little did they know dat de film zo’n hit zou worden bij de kleinsten onder ons.

Kortom, Sonic the Hedgehog 2 is meer van hetzelfde: een leuke familiefilm die de gamende ouder zal entertainen, maar het is opnieuw geen hoogvlieger ondanks de verzorgde CGI. Nu beschikbaar op digitaal!

Sonic vs Knuckles- Sonic 2 (HD)

Sonic The Hedgehog 2 - First look at Shadow The Hedgehog | 2022

16