My Dad’s Six Wives Blu-ray review

six wivesMy Dad’s Six Wives***

Regie: Howard Michael Gould

Met: Tim Allen, Elisha Cuthbert, Jenna Elfman, Paz Vega, Andie MacDowell

Speelduur: 96′

Redelijke komedie, met een uitgebreide sterrencast!

Het verhaal: Henry Lefay (Tim Allen) is dood. Tenminste, daar gaat men vanuit sinds hij ging parachutespringen en niet meer werd teruggevonden. Wanneer zijn dochter (Elisha Cuthbert) terugkeert naar huis voor de begrafenis, ontdekt ze dat Henry’s huidige echtgenote en vijf ex-vrouwen elkaar over van alles in de haren vliegen: welke kist, wie de toespraak mag houden en wie nou eigenlijk Henry’s ware liefde was…

Six Wives pic

Ons verdict: De komische acteur Tim Allen lijkt al een tijdje op de dool, dus we hadden bitter weinig verwachtingen van de onafhankelijk geproduceerde romantische komedie My Dad’s Six Wives (ook wel bekend onder de titel: The Six Wives of Henry Lefay). Toch was de ramp minder groot dan verwacht! Tim Allen en de uitgebreide sterrencast leggen zichtbaar enthousiasme aan de dag en proberen er het beste van te maken. Dit levert enkele behoorlijke komische scènes op, maar echt origineel of vernieuwend is het uiteraard allemaal zeker en vast niet. Gelukkig zorgt regisseur Howard Michael Gould voor een vlot tempo! My Dad’s Six Wives is geen meesterwerk, maar is een leuke huurtip voor deze romantische periode.

De Blu-ray: Het 2.35:1 HD-beeld is scherp, met een bevredigend contrast en schaduwdetail. De volle en warme kleuren ogen levendig en spatten vaak van het scherm! De gebruikte print is proper en vuiltjes zijn niet aan de orde. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt goed, met een prima spreiding en een nette plaatsing van de omgevingsgeluiden. De dialogen komen netjes uit de centerspeaker en zijn mooi verstaanbaar gedurende de hele speelduur. Ruis en/of andere vervelende storingen zijn gelukkig niet te bespeuren. Er zijn geen extra features aanwezig op deze Blu-ray.

Bekijk hier de originele trailer: