Cinema Reviews: Vacancy

Poster VacancyVacancy***

Regie: debutant Nimród Antal (Kontroll)

Met Kate Beckinsale en Luke Wilson.

Speeltijd: 80′

Ga kijken als je hield van psychologische survival horrorfilms zoals Saw**** en The Blair Witch Project**.

Vergelijk prijzen van Vacancy online op Kelkoo!

Het verhaal: Het gebroken koppel Amy en David Fox stranden na autopech met hun wagen ergens in the middle of nowhere. Na een beetje wandelen komen ze een verlaten hotelletje tegen, waar ze kunnen overnachten. Het vies en vuil hotel blijkt later een dekmantel te zijn voor het filmen van hotelkamer moorden. Het koppel tracht te ontsnappen, maar dat is niet zo simpel als gedacht.

Wallpaper Vacancy met Luke Wilson en Kate Beckinsale

Ons verdict: Ik moet zeggen dat ik wat ontgoocheld was van Vacancy. De min of meer realistische horrorfilm van de Hongaarse debutant Nimród Antal is wel spannend, maar ik vond het concept van de film niet echt origineel. Het verhaal moest origineel zijn in die zin dat het accent in de film op de verhouding tussen de hoofdpersonages Amy en David moest liggen, maar in de film zie je dit thema maar weinig terugkomen. De toffe maskers van de ‘bad guys’ maken de film heel angstaanjagend, maar hun acteerprestaties (die doorgaans niet zo moeilijk zijn) waren niet echt van de beste. Zo ging het ook met de rest van de cast. Het koppel Wilson en Beckinsale vind ik niet toegankelijk voor een horrorfilm als deze. Kate haar persoonlijkheid past beter bij de fantasiehorror (zie Underworld**** en Van Helsing***), terwijl Luke maar beter bij komedies kan blijven. Het blijft dus een doorsnee horrorfilm met enkele spannende momenten en weinig vieze scènes. Nog een positieve nota, ik vind dat de film heel goed eindigt voor iets uit het horrorgenre.

Kortom, ga deze film niet in de cinema kijken. Wacht eerder even af, zodat je hem kan huren in de videotheek. Onderaan kan je een interview bekijken met de mooie Kate Beckinsale. Ga ook eens een kijkje nemen naar onze wallpapers als je een echte Kate Beckinsale fan bent!

3 thoughts on “Cinema Reviews: Vacancy”

1. Ik was serieus aan het twijfelen om deze film in bioscoop te gaan zien maar na het lezen van deze review heb ik besloten om nog enkele maanden te wachten tot Vacancy op DVD uitkomt.