StreetDance 3D review

StreetDance 3D ** 1/2

Regie: Max Giwa & Dania Pasquini

Met Nichola Burley, Richard Winsor, Ukweli Roach, Charlotte Rampling, George Sampson, Rachel McDowall,…

Speeltijd: 98′

Ga kijken als je hield van Step Up en Make It Happen.

Het verhaal: De Street Dance Championships van UK zijn op komst en de crew van Carly zit in een crisis, nadat hun topdanser beslist om te stoppen met dansen en zich toe te leggen op zijn studies. Carly probeert de crew op haar huidige niveau te brengen, maar krijgt alleen maar tegenslagen te verwerken. Op een dag krijgt ze een aanbod van balletschool directrice Helena die haar een gratis zaal ter beschikking wil stellen als ze haar dansers leert te breakdansen.Ons verdict: De Verenigde Staten zijn al lang top of the bill in dansfilms en Europa probeert hier een antwoord op te geven. Groot-Brittannië zet hiervoor al zijn talent uit Britains Got Talent in: de dansrevelaties Diversity, Flawless en de jonge smaakmaker George Simpson. Het project StreetDance wordt geboren.

Spijtig genoeg kan ik alleen maar zeggen dat hun prestatie betrekkelijk teleurstellend is. Zoals steeds probeert een Europese productie Cultuur met een grote C in een populaire verhaal te brengen. Enkel de eindgeneriek uit de film slaagt erin om deze boodschap over te brengen, maar verder is de dans in de film maar mager. Het verhaal is om te lachen en de prestatie van de cast kinderachtig.

Met andere woorden, het talent van over het kanaal pakt niet op witte doek. Zelfs de 3D in StreetDance maakt de boel niet boeiend. Bekijk onderaan een aantal leuke momenten uit de film:

One thought on “StreetDance 3D review”

1. Als je een Europese film wil zien zonder grote ‘C’ulturele aspiraties, maar des te meer onderhoudend en geslaagd ga dan naar Centurion kijken. B-toppertje!