Make It Happen Blu-ray review

make it happen coverMake It Happen***

Regie: Darren Grant

Met: Mary Elizabeth Winstead, Ashley Roberts, John Reardon, Riley Smith

Speelduur: 90′

Voorspelbare dansfilm, die een mix vormt tussen Flashdance en Step Up 2!

Het verhaal: Lauryn (Mary Elizabeth Winstead) droomt ervan te worden aangenomen op de Chicago School of Music & Dance. Ze vertrekt naar Chicago, maar de auditie verloopt niet volgens plan. Lauryn durft niet terug naar huis om haar broer te vertellen dat ze is afgewezen. Om geld te verdienen gaat Lauryn in Chicago bij Club Ruby’s werken. Wanneer daar op een avond een van de danseressen uitvalt, grijpt Lauryn haar kans. Ze beseft dat dansen nog steeds haar lust en haar leven is. Aangemoedigd door haar nieuwe vrienden zet Lauryn alles op alles om haar droom alsnog te verwezenlijken…

make_it_happen

Ons verdict: Make It Happen is een erg voorspelbare dansfilm, die je nog het beste kan omschrijven als een mix tussen Flashdance en Step Up 2. Niet echt verwonderlijk als je weet dat één van de scenaristen verantwoordelijk was voor de eerste Step Up en Save The Last Dance. Jammer genoeg voelt Make It Happen de hele tijd aan als een grijs doorslagje van deze betere films. Toch is de mooie Mary Elizabeth Winstead (Final Destination 3, Die Hard 4.0) redelijk goed in de hoofdrol, bevat de film enkele knap gechoreografeerde danssequenties en is de soundtrack opzwepend genoeg. Make It Happen is tot op heden in Amerika nog niet uitgebracht, ondanks de film al een hele tijd af is. Internationaal kreeg de film al wel een kans (zelfs een bioscooprelease bij ons!), maar echt veel potten heeft de dansfilm nog niet gebroken. Hoogstens een huurtip!

De Blu-ray: Het 2.40:1 HD-beeld is bevredigend qua scherpte, zonder echt diep indruk te maken. Diepte en detail is degelijk, maar sommige donkere scènes zijn toch iets moeilijke te volgen. De kleuren ogen op hun beurt natuurlijk en de gebruikte print is vrij van vuiltjes en beschadigingen. Filmgrain blijft binnen de perken, maar hier en daar is er wel wat lichte beeldruis aanwezig. De Engelse DTS-HD MA 5.1-track is daarentegen wel erg goed, met een prima spreiding, warmte en dynamiek. De vaak erg opzwepende muzieknummers komen uitstekend tot hun recht, met een goede onderlijning van de subwoofer. De dialogen komen op hun beurt netjes uit de middenste speaker en zijn over de hele lijn prima te verstaan. Ruis of andere storende factoren hebben we niet waargenomen in het geluid. Naast enkele cross-promotionele trailers bevat de Blu-ray niets van extra’s.

Bekijk hier een trailer van de film:

Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

One thought on “Make It Happen Blu-ray review”