Surfer Dude Blu-ray review + Wedstrijd!!!

Surfer dudeSurfer Dude*

Regie: S.R. Bindler

Met: Matthew McConaughey, Alexie Gilmore, Jeffrey Nordling, Woody Harrelson, Ramon Rodriguez, Scott Glenn

Speelduur: 86′

Een onnozele komedie, zonder fatsoenlijke grappen en grollen…

Het verhaal: Steve Addington (Matthew McConaughey) is een legendarische surfer die na een wereldtour terugkeert naar de stranden van Malibu. Maar een relaxed surferleven zit er niet in. Van zijn manager (Woody Harrelson) hoort hij dat hij blut is en dat zijn contract is opgekocht door de gladde zakenman Eddie Zarno (Jeffrey Nordling) die plannen heeft voor een realityprogramma en een computerspel. Ook al kan hij het geld goed gebruiken, toch is Steve niet van plan om daar aan mee te werken. Hij wil immers alleen surfen, wiet roken en op het strand liggen. Wanneer Zarno allerlei vuile trucs uithaalt om zijn zin te krijgen, beseft Steve dat hij in actie moet komen, wil hij zijn luizenleven kunnen behouden…

surfer-dude

Ons verdict: Matthew McConaughey wordt vaak nogal smalend afgeschilderd als een ‘surferboy’ en in dat opzicht speelt hij figuurlijk de rol van zijn leven in Surfer Dude. Hij kan de hele film met zijn zonnebankbruine six-pack pronken en wat semi-filosofische stonerpraat verkopen. Helaas gebeurd er verder ook niet veel meer in de film. Ondanks de prima cast, met een boele bekende gezichten en grotere namen, is er geen scheet te beleven aan Surfer Dude. De film is niet humoristisch, niet snedig en zelfs niet eens onbedoeld grappig! Het clicherijke scenario schildert elke beachboy van California af als een hersenloze hippie, die een hoge golf verkiest over geld, blote vrouwen en noem maar op. Ondanks de korte speelduur sleept deze zogenaamde komedie ook nog eens aan. Geen wonder dat deze film de bioscopen heeft overgeslagen en rechtstreeks op Blu-ray en DVD gedumpt wordt. Een misser van formaat!

De Blu-ray: Het 1.78:1 HD-beeld is bevredigend, zonder echt super te zijn. Scherpte, contrast en detail zijn voldoende, maar op het gebied van Blu-ray zijn we wel al wat meer gewoon. De gebruikte filmprint oogt verder wel proper, zonder noemenswaardige oneffenheden. De Engelse DTS-HD MA 5.1-track klinkt eveneens behoorlijk, met heldere en goed verstaanbare dialogen. De stereospreiding is degelijk en de weergave van de filmmuziek is prima. Ruis, drop-outs en andere dramatische storingen hebben we niet waargenomen. Naast wat promotionele trailers, bevat de Blu-ray geen extra features.

Bekijk hier de trailer van de film:

Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

2 thoughts on “Surfer Dude Blu-ray review + Wedstrijd!!!”