300 special edition DVD-cover300**** (2-Disc Special Edition)

Regie: Zack Snyder (Watchmen)

Met Gerard Butler, Lena Headey, Rodrigo Santoro, Dominic West, David Wenham, Vincent Regan, Andrew Tiernan, …

Speeltijd: 112′

Ga kijken als je hield van Sin City***** en Troy***.

Vergelijk prijzen van 300 online op Kelkoo!

Het verhaal: Een groepje vechtlustige Spartanen vertrekken naar The Hot Gates of Thermopylae om een monsterleger van de Perzische god-koning Xerxes tegen te houden. Terwijl Koning Leonidas voor zijn leven vecht samen met zijn privé-soldaten, probeert Koningin Gorgo de corruptie binnen de Spartaanse politici aan te vechten zodat ze een groter leger naar Thermopylae kan sturen.

Vincent Regan en Gerard Butler in 300

Ons verdict: In één van onze eerste cinema-reviews kon je al lezen dat we 300 zeker en vast de moeite vonden om in de cinema te bekijken. Ook deze keer gaan we niet anders zeggen. De legendarische screenplay van Frank Miller en de regiekunst van Zack Snyder samen met de acteerkunsten van een heleboel overmannelijke acteurs (en actrices) is een must voor iedere hedendaagse filmliefhebber. De bloeddorstige stijl van de Tarantino-clan (lees Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Eli Roth, Frank Miller,…) wordt op een meesterlijke wijze in een Grieks epos gesmeten zonder dat het genre (eindelijk) te traag of te melig wordt. Van het verhaal hoef je dus niet veel te verwachten. Het is gewoon: sit back, relax, take it easy, because TONIGHT, WE DINE IN HELL!

Kortom, koop 300 direct op DVD of hogere kwaliteit. Het valt ook aan te raden om de extended DVD-versie van 300 aan te kopen, want de extra’s bevatten deleted scènes, documentaires, making of en commentaren van sterschrijver Frank Miller. Geniet onder aan van de beste vechtscène uit heel de film:

3 thoughts on “300 DVD review”

1. YEAH!
    THIS IS SPARTA! Heb hem laatst op Lowlands weer gezien op groot scherm, buiten, had kippevel, maar niet van de kou (-;