Mr. Popper’s Penguins review

Mr. Popper’s Penguins***

Regie: Mark Waters

Met: Jim Carrey, Carla Gugino, Angela Lansbury, Ophelia Lovibond, Clark Gregg, Madeline Carroll

Speelduur: 94′

Iets te brave en clichématige familieprent met rubberface Carrey. De kinderen zullen er echter van smullen! Vanaf 17 augustus in de bioscoop.

Het verhaal: Mijnheer Popper (Jim Carrey) is een keiharde zakenman, die steeds minder tijd heeft om zijn kinderen te zien. Na de plotse dood van zijn vader erft hij een mysterieuze houten krat. Hierin blijken enkele pinguins te zitten. Aanvankelijk weet Popper niet wat hij hiermee moet aanvangen, maar al snel brengen deze guitige creaturen hem dichter bij zijn twee kids…

Ons verdict: Zoals u al kan lezen uit de bovenstaande synopsis zal Mr. Popper’s Penguins – gebaseerd op een in Amerika erg geliefd kinderboek van Richard en Florence Atwater – geen prijzen winnen voor originaliteit, én al zeker niet voor stoute verhaalwendingen. En daar zit ook direct het grootste probleem met deze voor de rest erg vakkundig gemaakte familiefilm/komedie! Want buiten het feit dat u na de eerste vijf minuten alles al kan voorspellen, zit alles best wel best snor. Zo zijn de speciale effecten prima, het production design erg knap en is de regie behoorlijk vlot. Ook de cast is lekker op dreef, met op kop professioneel gekkenbekkentrekker Jim Carrey. Ondanks dat zijn ster de laatste jaren stilletjes wat aan het tanen is, bewijst de acteur uit onder andere Ace Venture en Yes Man dat hij nog steeds erg grappig kan zijn. Carrey laat zich zoals vanouds dan ook volledig loos gaan, wat enkele zeer vermakelijke momenten oplevert voor zowel jong en oud. Alleen kregen we toch vaak het gevoel dat zijn komisch talent tegelijk stevig onderuit gehaald werd met goedkope slapstick en zelfs zogenaamde ‘low-brow’-humor (u weet wel, scheten en andere fraais). Best een bizarre keuze van regisseur Mark Waters, die met Mean Girls compleet iets anders afleverde (lees: best scherp) en nadien vooral ‘propere’ romantische komedies op de wereld los liet. Gelukkig blijft dat allemaal nog beperkt genoeg en zijn de pinguins best leuk om naar te kijken. Ook een bonus is de comeback van niemand minder dan Angela Lansbury, de legendarische actrice uit onder andere Murder She Wrote en een resem Disneyfilms. Mr. Popper’s Penguins koste 55 miljoen dollar en bracht tot nu toe al bijna 156 miljoen dollar in het laatje.

Ontdek hier de originele bioscooptrailer:

One thought on “Mr. Popper’s Penguins review”