Yes Man Blu-ray review

yes-man-coverYes Man ****

Regie: Peyton Reed

Met: Jim Carrey, Zooey Deschanel, Bradley Cooper, Danny Masterson, Terence Stamp

Speelduur: 104 min.

Jim Carrey is weer in topvorm in deze komische kaskraker die nu is verschenen op Blu-ray!

Koop Yes Man op Blu Ray bij Proxis!

Het verhaal: Carl Allen (Jim Carrey) heeft een manier gevonden om een dip na zijn scheiding en een uitzichtloze baan van zich af te schudden: heb het leven lief en zeg ja tegen alles en iedereen! Vanaf dan ontdekt Carl hoe je helemaal kunt opgaan in alles wat het leven te bieden heeft, met name als dat een romance betekent met een intrigerende, vrijgevochten band leader Allison (Zooey Deschanel)…

yes-man

Ons verdict: Yes Man is gebaseerd op het gelijknamige boek van Danny Wallace en de verfilming geeft Jim Carrey eindelijk nog eens de kans om volledig uit zijn dak te gaan. Het resultaat is een hilarische komedie, met een geweldige soundtrack en prima acteerwerk. In de belangrijkste bijrollen herkent u Terence Stamp (Superman II, Get Smart), Danny Masterson (uit That ’70s Show) en Bradley Cooper (Wedding Crashers, The Midnight Meat Train), die stuk voor stuk gewelddig zijn in hun respectievelijke rollen en effectief iets bijdragen tot de film. De love-interest van Carrey’s personage “Carl Allen” wordt met verve en ongeziene charme vertolkt door de schattige Zooey Deschanel. Elke scène waarin ze zit trekt de actrice alle aandacht naar zich toe en je smelt al snel voor haar ongedwongen en enthousiaste verschijning. Yes Man werd een kaskraker in de bioscopen, met een wereldwijde opbrengst van bijna 230 miljoen dollar, en dat is dan ook geheel terecht. Je lacht, je raakt gecharmeerd en je blijft geboeid tot de eindcredits. Yes Man is dan ook warm aanbevolen aan iedereen die een geslaagde en goed gemaakte komedie wel kan smaken!

De Blu-ray: Het 2.40:1-beeld is lekker scherp, met een uitstekend contrast en prima schaduwdetail. De zwarte tinten zijn solide en de overige kleuren ogen warm, natuurlijk en levendig. Vuiltjes en beschadigingen vormen zoals verwacht geen enkel probleem. De Engelse Dolby TrueHD 5.1-track klinkt warm en dynamisch, met een prima spreiding en een fraaie onderlijning. De muziek knalt lekker agressief uit de speakers, terwijl de dialogen mooi helder uit de middenste luidspreker komen. Ruis of andere storingen zijn gelukkig helemaal afwezig. Er is ook een Engelstalige Dolby Digital 5.1-track aanwezig. Deze klinkt op zijn beurt meer dan behoorlijk, maar het True HD-spoor draagt sowieso de voorkeur weg voor een ‘Jim Carrey’-komedie als dit. Er zijn eveneens enkele leuke extra’s aanwezig. Zo toont “Down time on the set of Yes Man” (4 min.) ons dat Jim Carrey zich ook tussen de opnames moeilijk kon bedwingen om de grapjas uit te hangen, terwijl je in “Jim Carrey: Extreme Yes Man” (12 min.) kan ontdekken dat de komiek behoorlijk wat van zijn stunts uit de film zelf heeft gedaan. “On Set with Danny Wallace: The Original Yes Man” (9 min.) is een behoorlijk lollige rondleiding op de set door de auteur van het boek waar de film op gebaseerd is. “Future Sounds: Munchausen by Proxy Episode: TK421” (5,5 min.) is een leuke mock-up featurette rond de bizarre muziekgroep uit de film, en “Say “Yes” to Red Bull!” is een behoorlijk schaamteloze reclamespot van 2 minuten voor het bekende energiedrankje. “Yes Man: Party Central with Norman Stokes” (2 min.) voert nog eens vluchtig het sullige, doch leuke personage Norman uit de film op. Vervolgens nog een vijftal integrale muziekclips (uit de film) van de band Munchausen by Proxy. Via een handige ‘Play All’-knop kan je ze netjes achter elkaar bekijken en kom je aan 15 minuten spacy muziek. Er wordt afgesloten met bijna 8 minuten aan hilarische weggeknipte scènes en een filmpje met 6 minuten aan grappige bloopers. In de keepcase is overigens nog een code te vinden voor een legale digitale kopie van de film voor op je laptop en/of iPod.

Bekijk hier een leuke trailer van de komedie:

4 thoughts on “Yes Man Blu-ray review”

1. Yes Man heeft zeker zijn geslaagde momenten, maar ik zou deze cliché-matige ‘formule’-komedie met maximaal 3* bedelen.

2. De film werkt zeker via een gekende komedieformule, maar dat kon de pret zeker niet drukken. Het overduidelijke enthousiasme en de aandoenlijke dynamiek van de cast en crew deden mij althans fluitend buitenwandelen. Zoals Dax al aangaf na onze bioscooprecensie: “Eén van de betere films van Carrey”.