To Rome With Love Blu-ray review

To Rome With Love coverTo Rome With Love**1/2

Regie: Woody Allen

Met: Woody Allen, Alec Baldwin, Roberto Benigni, Jesse Eisenberg, Ellen Page, Judy Davis, Penélope Cruz

Speelduur: 110′

Behoorlijk onevenwichtige Allen-prent, die nog net overeind blijft dankzij de prima cast. Nu op Blu-ray!

Het verhaal: To Rome With Love geeft ons een kijkje in het leven en de avonturen van diverse mensen: een gepensioneerde operaregisseur die verwoede pogingen onderneemt om een zingende begrafenisondernemer op het podium te krijgen: een architect die een Amerikaanse jongeman van pittig liefdesadvies voorziet uit zijn eigen jeugd: een doodgewone vader die tot zijn grote verbazing ineens de nieuwste beroemdheid van Rome is: en een pasgetrouwd Italiaans stelletje dat een bijzonder romantische dag beleeft… zonder elkaar!

To-Rome-with-Love-still

Ons verdict: Woody Allen is terug met To Rome With Love, zo een beetje het filmische verlengstuk van Midnight in Paris. Waar deze laatste een liefdesbrief was naar de klassieke cinema van weleer en uiteraard Parijs, is To Rome With Love een hommage aan Rome verteld in vier korte verhalen. Het concept is geweldig en Allen heeft een geweldige cast samengesteld. Helaas lijmt niet alles even goed en zijn daar bovenop niet alle grappen even geslaagd. De acteurs doen hun best om deze eigenzinnige mix van farce, romantiek en drama tot leven te brengen. Tot een bepaalde hoogte slagen ze er ook in, want zelfs in de mindere verhaaltjes zijn het wederom de acteurs dat het geheel te bekijken maken. Maar toch is het eindresultaat te onevenwichtig te noemen om echt te kunnen aanraden. Kortom, To Rome With Love is wat ons betreft eerder een huurtip voor de fervente Woody Allen-fans.

De Blu-ray: Film nu onevenwichtig of niet, aan de Blu-ray uitgave is bitter weinig aan te merken. Het full HD 16/9-beeld en de Engelstalig DTS-MA 5.1-track zijn beide meer dan goed, zonder al te dramatische onvolmaaktheden. Buiten een trailer is er jammer genoeg wel niets noemenswaardig aanwezig dat kan doorgaan als bonus materiaal.

Bekijk hieronder de originele bioscooptrailer:

One thought on “To Rome With Love Blu-ray review”