Mr. Bean’s Holiday review

Mister Bean’s HolidayMr. Bean’s Holiday***

Regie: Steve Bendelack

Met Rowan Atkinson, Willem Dafoe, Emma de Caunes en Max Baldry

Ga kijken als je hield van Mr. Bean’s andere avonturen met een tikkeltje Borat**** erin.

Vergelijk prijzen van Mr. Bean’s Holiday online op Kelkoo!

Het verhaal: Mr. Bean doet mee aan de locale tombola en wint een reis naar Cannes. Er geraken lijkt gemakkelijk: de Eurostar op, Gare de Lion euh Lyon vinden en dan de TGV naar Cannes nemen… MAAR niet voor Bean natuurlijk. Hij geraakt verwikkeld in zo’n heksentocht dat hij op de duur niet meer weet waar hij zit. Zal hij ooit naar het strand van Cannes geraken?

Bean @ Cannes

Ons verdict: Eerlijk gezegd, deze Beanfilm neemt een andere wending dan ik had verwacht. In verschillende interviews met de pers stopte hoofdrolspeler Rowan Atkinson het niet onder stoelen of banken dat hij ongelofelijke fan is van Borat. Deze Bean-film lijkt dan ook zeer hard geïnspireerd te zijn op het werk van Sacha Baron Cohen: de docu-reality-achtige wijze van filmen en het verhaal dat zich ensceneert in de vorm van een road movie doorheen heel Frankrijk. Heel tof aan de film! Verder blijft zuurpruim Atkinson een genie in humor, maar veel grappige stoten vanuit de Bean-series komen terug. Daarom had ik een beetje het gevoel dat ik het allemaal al wel had gezien en dat het misschien wel een goed idee was om Bean maar op pensioen te laten gaan. Maar dan kwam er weer een heerlijke nieuwe en hilarische scène (op de markt, in het restaurant,…) die je altijd weer het lachen op de lippen brengt. Europees Britse humor op zijn best! Persoonlijk zie ik hem liever spelen als Black Adder, maar deze Beanfilm valt zeker te pruimen.

Kortom, Mister Bean wordt door de hele filmindustrie uitgemolken, maar toch blijf je om zijn debiele stoten lachen. Kijk maar naar deze scène:

4 thoughts on “Mr. Bean’s Holiday review”

1. Nee, Joris, deze scene gebeurt in het midden van de film dacht ik. Ik heb niet alles van het fragment gekeken, dermee.