I Want Candy DVD review

I Want Candy coverI Want Candy ***

Regie: Stephen Surjik

Met: Carmen Electra, Tom Riley, Tom Burke

Speelduur: 85′

Prima Britse komedie, met de perfecte rol voor Carmen Electra. Namelijk als pornoster!

Koop I Want Candy bij Free Record Shop!

Het verhaal: Wannabe producer Joe (Tom Riley) en diens getalenteerde maar zeer neurotische wannabe regisseur Baggy (Tom Burke) leuren met hun script langs verschillende productiemaatschappijen in Londen. Na een lange succesloze weg krijgen beide vrienden een contract bij een wanhopige producer. De ster van de film, Candy Fiveways (Carmen Electra), een legendarische pornoactrice, moet echter nog gestrikt worden. Met haar deelname aan de film denkt het duo alles voor elkaar te hebben. Het moeilijkste moet echter nog komen: hoe neem je een film met de nodige sexscènes op in het huis van je ouders?

Ons verdict: I Want Candy is een Britse komedie, die vreemd genoeg nooit onze bioscopen haalden. Hoewel dit inderdaad tegenwoordig met veel films gebeurd, is I Want Candy beter gemaakt dan je op het eerste zicht zou aannemen. Oké het gaat over de pornoindustrie en Carmen Electra is een bimbo, maar toch slaagt Stephen Surjik er perfect in om er een hilarische komedie van te maken zonder al te platvloers of te clichérijk te worden. Terwijl de beste grappen best een ranzig korstje hebben, maakt de film gebruik van de Engelse porno- en filmindustrie om deze tegelijk op de korrel te nemen én er respect voor te betuigen. Al wie ooit droomt om filmmaker te worden en/of met intresse in de filmindustrie zal het leuk vinden om de bekende Britse film- en productiehuizen te zien langskomen (zoals Working Title), maar ook om de twee hoofdrolspelers compleet te zien sukkelen in het bikkelharde wereldje. Tom Riley en Tom Burke, beide talentvolle acteurs, zijn prima op dreef en dragen de film perfect. Ze zijn geloofwaardig en dankzij hen geloof je effectief dat ze in hun opzet zullen slagen. De sexy Electra is best charmant en grappig als de sympathieke pornoster. I Want Candy is een prima tijdverdrijf voor de liefhebbers van de zogenaamde ‘raunchy’ komedies, die al enkele jaren populair zijn.

De DVD: Het anamorfische breedbeeld ziet er goed uit, met een prima contrast en een bevredigend schaduwdetail. De helderen kleuren ogen warm en natuurlijk, terwijl de prent daarbovenop vrij is van vuiltjes en dramatische digitale compressiefouten. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt prima, met een mooie weergave van de filmmuziek en heldere, goed verstaanbare dialogen die netjes uit de centerspeaker komen. De bioscooptrailer en een verzameling promotietrailers zijn het enige wat aanwezig is van bonusmateriaal.

Bekijk hier alvast de bioscooptrailer: