Hell Ride Blu-ray review + Wedstrijd!!!

hell20ride20bluray203dHell Ride ***

Regie: Larry Bishop

Met: Larry Bishop, Michael Madsen, Eric Balfour, Dennis Hopper, Vinnie Jones, David Carradine

Speelduur: 84′

Lekkere “Grindhouse”-flick geproduceerd door Quentin Tarantino!

Het verhaal: Pistolero (Larry Bishop) is het hoofd van een beruchte motorbende. Hij wil wraak voor de dood van een oude vriendin, die is vermoord door een rivaliserende bende geleid door de gevreesde Billy Wings (Vinnie Jones). Een oorlog tussen de twee bendes is onvermijdelijk, maar misschien heeft Pistolero wel meer te vrezen van zijn eigen mannen…

hell-ride

Ons verdict: Het ambiteuze Grindhouse-project van Robert Rodriguez en Quentin Tarantino mag dan misschien geflopt zijn, het heeft toch een heropleving teweeg gebracht van afgewassen exploitationfilms zoals die vroeger in het circuit gedraaid werden. Nog dit jaar krijgen we Bitch Slap en Lesbian Vampire Killers op ons bord, terwijl we nu al kunnen genieten van babes, geweld en de comeback van Larry Bishop in het door Quentin Tarantino geproduceerde Hell Ride. De film is duidelijk een product van Tarantino doet qua stijl en opzet wat denken aan Kill Bill Vol. 2. Het scenario heeft bitter weinig op het lijf en heeft gewoon als bedoeling om de personages van A naar B te brengen. Uiteraard dient het eveneens als kapstop om zoveel mogelijk zweverige dialogen, geweld en strakke kontjes aan op te hangen. Bishop heeft genoeg regietalent om de film vlot vooruit te laten gaan en het is dankzij de geweldige acteerprestaties van oudgedienden als Michael Madsen, Dennis Hopper en David Carradine dat Hell Ride zo genietbaar is. De actiescènes zijn heerlijk rechttoe-rechtaan en door het zichtbare enthousiasme van Larry Bishop, kan je het fletse acteerwerk van Vinnie Jones en Eric Balfour door de vingers zien. Kortom, aangenaam B-vertier!

De Blu-ray: Het 2.35:1 HD-beeld ziet er goed uit, met heldere en levendige kleuren. De scherpte is goed en het beeld contrastrijk. Door een hoog detailniveau kan je bijna elk stofkorreltje over het scherm zien vliegen. Beeldruis en compressiefouten blijven binnen de perken en vuiltjes zijn niet aan de orde. De Engelse DTS-HD MA 5.1-track klinkt warm en dynamisch, met een fraaie weergave van de motorgeluiden en heldere, goed verstaanbare dialogen. De subwoofer zorgt op zijn beurt voor de nodige onderlijning, terwijl ruis of andere onvolmaaktheden geen probleem vormen. Het siert DFW dat ze een nette en boeiende selectie extra’s hebben toegevoegd. Buiten een boeiende en enthousiaste commentaartrack (ingesproken door Larry Bishop en cinematograaf Scott Kevan), zijn er maar liefst vier featurettes te ontdekken (Making of Hell Ride, The Babes of Hell Ride, The Guys of Hell Ride en uiteraard The Choppers of Hell Ride). Verder een leuk videodagboek van de altijd geweldige Michael Madsen, een bioscooptrailer en een hele collectie promotietrailers van andere DFW-producten.

Bekijk hier alvast de nifty bioscooptrailer:

8 thoughts on “Hell Ride Blu-ray review + Wedstrijd!!!”

1. Dankzij distributeur Dutch Filmworks kunnen we drie Blu-rays van deze ‘bikerflick’ weggeven!