Baby Mama DVD review

856094_DSSEA_babymaBaby Mama****

Regie: Michael McCullers

Met: Tina Fey, Amy Poehler, Greg Kinnear, Dax Shepard, Sigourney Weaver, Steve Martin, Romany Malco, Maura Tierney

Speelduur: 95′

Tina Fey en Amy Poehler for president!!! Deze hilarische komedie is vanaf 16 april 2009 te koop op DVD.

Het verhaal: Kate Holbrook (Tina Fey) is een alleenstaande, hypergeorganiseerde carrièrevrouw van 37. Ze leeft voor haar baan, maar haar biologische klok tikt door en geeft aan dat het hoog tijd is voor een baby. Alleen komt ze erachter dat haar kans om zwanger te worden, zo goed als nihil is. ze besluit dan maar om een draagmoeder in te schakelen. Een perfecte oplossing, totdat de vrijgevochten losbol Angie (Amy Poehler) onvoorzien bij haar in komt wonen en er tussen de tegenpolen een komische krachtmeting van jewelste ontstaat…

baby-mama-pic1

Ons verdict: Er is al een tijdje een opgang aan de gang van de ‘slimmere’ komedie in het humoristosche genre. De films van Judd Apatow, een beetje de geestelijke vader van deze stroming, worden stuk voor stuk solide kaskrakers en ook de producties die in het kielzog komen worden steevast hits. Baby Mama is er ook zo ééntje. De film is een vehikel om Tina Fey – de succesvolle Amerikaanse comedienne uit de bekroonde komische reeks “30 Rock” – ook in de bioscoop te laten scoren. En geloof ons maar dat ze scoort! In de film laat ze zich volledig gaan en spuwt ze enkele hilarische one-liners uit, terwijl je toch de hele tijd met haar meeleeft alsof het een serieus drama was. Baby Mama is echter een komedie, vol geslaagde grappen (mét niveau), messcherpe dialogen en hilarische situaties. De knappe Tina Fey wordt bijgestaan door een uitstekende cast vol bekende komieken. Of wat dacht u van Amy Poehler (“Saturday Night Live”, Blades of Glory), Dax Shepard (Employee of the Month, The Comebacks) en Romany Malco (The 40-year Old Virgin, Blades of Glory)? Alsof dat nog niet voldoende is komt regelmatig Steve Martin even voorbij in één van zijn meest grappige rollen sinds… eigenlijk ever! Greg Kinnear en Sigourney Weaver zijn eveneens goed op dreef. Vooral Weaver is geweldig in de scènes met Fey en geeft hilarisch weerwerk tegenover de ervaren comedienne. Het scenario zit prima in elkaar en de film heeft een vlot tempo. Baby Mama werd in Amerika een kaskraker, maar de 30 miljoen dollar kostende komedie sloeg – mede door een belabberd internationaal releasepatroon – in de rest van de wereld niet echt aan. Haal deze schade nu in met de DVD en geniet van één van de grappigste komedies van het jaar!

De DVD: Het anamorfische 1.85:1-beeld is scherp, met een goed contrast en een prima schaduwdetail. Het zwartniveau is strak en overige kleuren ogen warm, maar ook natuurlijk. Digitale compressiefouten hebben we niet waargenomen en filmgrain blijft netjes binnen de perken. Vuiltjes en beschadigingen vormen geen enkel probleem. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt prima, met een goede weergave van de muziek en de dialogen komen netjes verstaanbaar uit de middenste speaker. Ruis of andere storingen zijn gelukkig niet aan de orde. Buiten een viertal automatische trailers en een handjevol weggeknipte scènes is er jammer genoeg niets noemenswaardig aanwezig op het gebied van bonus materiaal. Toch een must voor de liefhebbers van komedie!

Bekijk hier de leuke trailer: