Anacondas: Trail Of Blood DVD review

anaconda-4-coverAnacondas: Trail Of Blood*

Regie: Don E. FauntLeRoy

Met: Crystal Allen, Linden Ashby, Danny Midwinter, John Rhys-Davies en een heleboel Russen!

Speelduur: 84′

Infantiele derde sequel op de Jennifer Lopez horrorhit Anaconda!

Het verhaal: Een genetisch gemanipuleerde anaconda ontsnapt uit het mysterieuze laboratorium van de rijke Murdoch (John Rhys-Davies). Het was de bedoeling dat een wetenschapper een werkbaar serum uit de gigantische slang distilleerde, want de man is namelijk stervende. Wanneer hij na enkele dagen geen teken van leven meer krijgt, neemt Murdoch aan dat zijn wetenschapper het hazenpad heeft gekozen met ‘zijn’ dierbaar serum. Hij stuurt een aantal huurmoordenaars naar het laboratorium. In de buurt bevind zich ook Amanda (Crystal Allen), een overlevende uit het vorige avontuur….

anaconda-4

Ons verdict: De eerste Anaconda was verre van een meesterwerk (en dan denken we aan de zwakke speciale effecten en het fletse acteerwerk), maar de film werd een behoorlijk succes in de bioscopen. Dit vertaalde zeven jaar later in de 20 miljoen dollar kostende sequel Anacondas: The Hunt for the Black Orchid. Hoewel ook die film geen grote kunst was, bleek dit vervolg nog best genietbaar te zien door de behoorlijke cast. De sequel bracht wereldwijd 71 miljoen dollar op, waarna er in de daarop volgende jaren niet één maar twee direct-to-dvd sequels volgden. Anaconda 3: The Offspring (2008) hebben we zelf niet gezien, maar de recensies zijn niet mals voor deze sequel met godbetert David Hasselhoff (Baywatch) in de hoofdrol. In de sequel die een jaar later uitkwam is Hasselhoff niet meer te bespeuren (oef!) en is de hoofdrol nu helemaal weggelegd voor Crystal Allen, die de belangrijkste bijrol vertolkte in de vorige film. Met deze blonde schoonheid is dan ook ineens het beste van de film gezegd. Ze weet nog enigszins de aandacht vast te houden als een mix tussen Sarah Connor en Ellen Ripley, maar het miserabele scenario vol plotholes ter grootte van de Grand Canyon en het tenenkrommende acteerwerk van de rest van de – over het algemeen – Russische (!) cast halen de sequel volledig onder uit. Komt daar ook nog is bij dat de speciale effecten lachwekkend onnozel zijn. De anacondas lijken ontsnapt uit een slecht videospel (of uit een C-film als Python of iets dergelijks) en boezemen nergens angst in. De film wordt ook nergens spannend en de gore effecten werden eveneens met doorzichtige CGI-effecten gedaan in plaats van heerlijk ouderwetse make-up effecten. Stel u overigens ook niks voor bij het optreden van John Rhys-Davies (Lord Of The Rings-trilogie, In The Name of the King: A Dungeon Siege Tale), de man was er schijnbaar ook bij in de vorige film en komt ook hier nog eens enkele minuten voorbij – kwestie van toch één bekende naam op de cover te hebben. Bovendien acteert deze normaal gezien toch behoorlijke acteur nog slechter dan de rest van de Z-cast. Kortom, Anaconda(s) 4: Trails of Blood is een aanfluiting van een film. U bent gewaarschuwd!

De DVD: Het anamorfische 1.85:1-beeld is behoorlijk scherp, met een prima contrast en een meer dan bevredigend schaduwdetail. De kleuren zien er helder uit en ogen natuurlijk. De gebruikte filmprint bevat geen noemenswaardige vuiltjes of andere oneffenheden. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt bevredigend, met mooi heldere en goed verstaanbare dialogen. De muziek en de geluidseffecten klinken meer dan behoorlijk, terwijl ruis en andere storingen in het geluid geen probleem vormen. De extra’s zijn beperkt tot een hele lijst van promotionele trailers.

Bekijk hier de teaser van de sequel (die overigens enkel maar beelden uit de eerste twee films bevat!):

Warning: Undefined array key -1 in /home/public/sites/www.moviepulp.be/wp-content/plugins/gd-rating-system/d4plib/core/d4p.wpdb.php on line 345

2 thoughts on “Anacondas: Trail Of Blood DVD review”