The Witcher Blood Origin recensie op Netflix België [eerste indruk]

The Witcher Blood Origin recensie op Netflix België [eerste indruk]The Witcher: Blood Origin * 1/2

Bedenkers: Declan De Barra (Iron Fist)

Met Michelle Yeoh, Sofia Brown, Laurence O’Fuarain, Lenny Henry, Nathaniel Curtis,…

Speeltijd: 4 afleveringen / 45 – 60 minuten per aflevering

Ga kijken als je hield van The Witcher en misschien ook Lord of the Rings: The Rings of Power.

Het verhaal: The Witcher: Blood Origin speelt zich af in een elfenwereld 1200 jaar eerder dan de periode van Geralt, Yennefer & Ciri en vertelt een verhaal dat in de loop der tijd in vergetelheid is geraakt. Hoe is het eerste prototype van de heksers ontstaan en hoe heeft dit geleid tot de Conjunctie der Sferen, toen de werelden van monsters, mensen en elfen werden samengevoegd?

De cast van The Witcher Blood Origin recensie op Netflix België

Ons verdict: MoviePulpers, tja, The Witcher mag misschien een dikke hit zijn voor internationale streamingdienst Netflix dankzij de wereld & mythologie van het populaire game en het gezicht van Henry Cavill als Geralt of Rivia, ons wist het met zijn debuut niet te bekoren. De amateuristische special effects in combinatie met de onverstaanbare termen zoals heksers, monsters, elven, dwergen, tovenaars, magiërs, weerwolven, vampieren,… die toch een beetje anders zijn dan je gewoon bent uit volksverhalen deden het niet voor ons. Je moet al een fan zijn van de games en de boeken van Andrzej Sapkowski om er een moor van te verstaan (Beginner’s Guides zijn voor ons cheatcodes overigens, een serie moet zijn verhaal kennen tijdens de serie zelf). Dit alles is ondanks een naam zoals Michelle Yeoh niet anders: De special effects zijn nog slechter, je krijgt flarden van het vorige seizoen te zien (dus kan je als nieuwkomer helemaal niet volgen), de wereld is nog steeds even onbegrijpelijk (Conjunction of the Spheres, hein?) en het acteerwerk is nog flauwer zonder dat nieuwe namen zoals Sofia Brown & Laurence O’Fuarain genoeg mojo dragen zoals een Freya Allan of Anya Chalotra om je geïnteresseerd te houden.

Kortom, The Witcher: Blood Origin ging bij ons nog sneller af als The Witcher zelf. Nee, deze franchise is niet aan ons besteed. And God knows we tried…