The Devil’s Tomb Blu-ray review

devil's coverThe Devil’s Tomb***

Regie: Jason Connery

Met: Cuba Gooding Jr., Ron Perlman, Ray Winstone, Taryn Manning, Valerie Cruz

Speelduur: 90′

Een sterke genrecast kan de verdere afgleiding naar ‘direct-to-DVD’-hel van Gooding Jr. niet tegenhouden. Toch is dit wederom fijn B-actie/horrorvertier!

Het verhaal: Onder de zuidoostelijke woestijn, diep in een onderaardse opgraving, lijkt de wetenschapper dokter Wesley (Ron Perlman) spoorloos verdwenen. Een groep huursoldaten onder leiding van oorlogsveteraan Mack (Cuba Gooding jr.) krijgt opdracht hem te vinden. Met hulp van de geheimzinnige CIA-agente Elissa (Valerie Cruz) beginnen ze aan een aanvankelijk onschuldige missie. Maar onder de aarde loeren massaal verminkte lijken en een oeroude vijand die niet door kogels kan worden tegengehouden! Al snel komen de zwaar getrainde commando’s lijnrecht tegenover meedogenloze wezens uit de hel te staan…

devilstombe

Ons verdict: Cuba Gooding Jr. won in een ver verleden een Oscar voor zijn uitstekende vertolking in Jerry Maguire, maar tegenwoordig moet de acteur het stellen met miskleunen als Boat Trip, Norbit en eindeloze direct-to-DVD zooi. The Devil’s Tomb is het regiedebuut van acteur Jason Connery (inderdaad de zoon van Sean “007” Connery). Het valt onmiddelijk op dat het scenario het nodige B-potentieel bevat en Connery benut dit helemaal. Een indrukwekkende genrecast leveren bevredigend acteerwerk af, met hier en daar eens een kleine uitschuiver, maar uiteraard komt het meeste lawaai van de speciale effecten en de vele actiescènes. Het moet gezegd dat Connery een oog heeft voor actie en het maximum uit zijn laag budget weet te halen, met veel sfeer, prima montage en een degelijke opzet van actie, horror en spektakel. The Devil’s Tomb is op zijn zachtst gezegd geen meesterwerk van de zevende kunst, maar de actie- en horrorfanaten onder ons zullen weinig reden tot klagen hebben met dit nieuwste Cuba Gooding Jr.-vehikel!

De Blu-Ray: Het 1.78:1 HD-beeld is bevredigend scherp, met een prima diepte en detail. Het contrast is eveneens erg positief te noemen en de kleuren ogen warm en natuurlijk. Vuiltjes of andere storende oneffenheden zijn gelukkig nergens aanwezig. De Engelse Dolby Digital 5.1-track klinkt voldoende dynamisch, met een prima spreiding, goed geplaatste geluidseffecten en steevast verstaanbare dialogen. De muziek komt goed tot haar recht en er zijn geen onvolmkaatheden aanwezig in de soundtrack. Qua extra features is er een behoorlijk boeiende audiocommentaar aanwezig van regisseur Jason Connery en hoofdrolspeler Cuba Gooding Jr., maar verder ook een resem alternatieve scènes, wat trailers en enkele ruwe outtakes.

Bekijk hier alvast een trailer: