Limitless review

Limitless **

Regie: Neil Burger (The Illusionist)

Met Bradley Cooper, Robert De Niro, Abbie Cornish, Andrew Howard,…

Speeltijd: 105′

Ga kijken als je hield van Gothika.

Het verhaal: Eddie Mora is een mislukte schrijver wiens leven op het foute pad zit. Hij heeft geen inspiratie, leeft in een vuil appartement en heeft geen vaste relatie. Op een dag komt hij zijn ex-schoonbroer tegen die Eddie een experimentele drug geeft om hem succesvol te maken. Eddie schrijft in een mum van tijd zijn boek uit, houdt indrukwekkende gesprekken met kennissen en begrijpt dingen die hij ooit 1 keer gelezen heeft op school. Als Eddie terug op zoek gaat naar zijn ex-schoonbroer treft hij een lijk aan in diens appartement, maar hij vindt een dosis pillen waarmee hij wel heel zijn leven verder zal kunnen…

Ons verdict: Sinds de cult-reeks Alias is de carrière van Bradley Cooper de lucht in geschoten dankzij kaskrakers zoals The A-Team en The Hangover. Limitless (en Robert De Niro) teert voort op de reputatie die Bradley Cooper in de tussentijd heeft opgebouwd, maar heeft bijzonder weinig te bieden. Het concept is origineel, maar daar blijft het bij. Robert De Niro speelt zijn zoveelste nutteloze bijrol, terwijl de rest van de cast zoals Andrew Howard niets bijbrengt tot de film. Limitless heeft wel een aantal leuke fragmenten en dialogen (ik denk o.m. aan de appartement scène waarbij Eddie in conflict komt met Gennady), maar dit gaat niet op tegen het abrupte einde en de trage gang van zaken.

Kortom, Limitless is geen hoogvlieger. Bekijk onderaan een aantal clips uit Limitless (Apartment Fight, He’s Gonna Kill me en Whole Shebang):

2 thoughts on “Limitless review”

1. tussen deze en the mechanic twijfelde ik gisteren om te zien en heb duidelijk de juiste keuze gemaakt.